Круглий стіл «Неповна сім’я. Особливості роботи працівника психологічної служби»

01.11.2019

В умовах трансформації українського суспільства проблема неповної сім’ї та її роль у формуванні соціальної компетентності особистості стає все більш актуальною. Частіше спостерігаються кризові явища у сімейно-шлюбних стосунках, зокрема  зростає кількість неповних сімей. Неповна сім’я - це сім’я, в якій порушені шлюбні стосунки та певні функції, де діти (дитина) проживають з одним із батьків. Є ще один термін, який використовується для визначення неповної сім’ї – монобатьківська сім’я. За статистикою серед сімей з дітьми майже четверту частину становлять неповні сім’ї.

Проблема неповної сім’ї не нова, та її актуальність є очевидною. Існує чітка тенденція у світі – збільшення кількості неповних сімей. Це говорить про загрозу руйнації інституту сім’ї.

Згідно з теорією Е. Берна життєвий сценарій кожної людини складається з двох компонентів: батьківського програмування і власних рішень.  Звідси випливає необхідність пошуку конструктивно-дієвих форм допомоги монобатьківським (неповним) сім’ям.

Про проблеми неповних сімей, зокрема про особливості виховання дітей з розлучених сімей, психологічні проблеми дітей і підлітків із неповних сімей, соціально-економічні проблеми монобатьківських сімей говорили на Круглому столі 31.10.2019 року, який був організований Навчально-методичним центром психологічної служби ЛОІППО і проведений модераторм Н.Яремкович. Своїм досвідом роботи з дітьми зазначеної категорії поділилися практичні психологи Лапаївського ліцею ім. Героя України Г. Кирпи Заставна Олена Петрівна, Оброшинської ЗОШ ім. Л. Шанковського І-ІІІ ст. Шийко Любов Миколаївна, Ясенівської ЗОШ І-ІІІ ст. Бродівського району Булишин Оксана Василівна, Добротвірської ЗОШ І-ІІІ ст. Топольницька Наталія Степанівна.

У роботі круглого столу взяла участь начальник відділу  Львівського обласного центру соціальних служб для сім’ї дітей та молоді Тибура Наталія Олегівна, яка розповіла про роботу ЦСССДМ із неповними сім’ями.

Учасники Круглого столу «Неповна сім’я. Особливості роботи працівника психологічної служби» рекомендують:

  • продовжувати спрямовувати основну увагу в роботі з підлітками на розвиток соціальної компетентності особистості;
  • навчати батьків будувати батьківсько-дитячі взаємини на принципах рівності, діалогічності, співіснування, свободи, єдності, прийняття;

покращити взаємодію із соціальними інститутами,  такими як центр соціальних служб для сім’ї дітей та молоді, центр зайнятості, медичні служби, благодійні фонди, громадські організації.