Онлайн-тренінг «Конфлікт - виклик часу. Кроки до порозуміння»

30.04.2022

Мета семінару-тренінгу: забезпечення педагогів інструментарієм для формування навичок безконфліктного спілкування, а також організація безпечного освітнього середовища, спрямованого на розвиток і формування системи суспільних цінностей учнів, соціальної та конфліктної компетентності.

Участь у семінарі взяли 31 педагог області.

Тренінг проводили Світлана Тупись, методистка кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» та Тетяна Демидова, заступниця директора, учителька зарубіжної літератури Городоцької загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №4 ім. Т. Кулєби та А. Одухи. 

Програма тренінгу «Конфлікт - виклик часу. Кроки до порозуміння» розроблена на основі «Програми  виховних годин  «Я. Ми. Країна» з курсу «Культура добросусідства», що передбачала використання різноманітних онлайн-інтерактивних вправ для формування в учнів уміння оцінювати свою та іншу позицію в конфліктних ситуаціях і знаходити шляхи вирішення конфліктів; розвивати комунікативні навички; плекати дружні стосунки на засадах взаємоповаги, співробітництва і взаєморозуміння.

У програмі тренінгу були поєднані групові та індивідуальні форми роботи, застосування яких дозволить  підліткам вчитися усвідомлювати себе, свої цілі та цінності, брати відповідальність за власні досягнення, розуміти свої помилки і при цьому спиратися на свої переваги та особливості. 

Для практичного застосування та активної участі усіх учасників тренінгу були проведені вправи на інтерактивних дошках Jambord та Padlet, платформі AnswerGarden. Під час тренінгу переглядали уривки мультфільму Гаррі Бардіна «Конфлікт» та аналізували його, розглядали види конфліктів та причини їх виникнення, навчалися знаходити шляхи попередження суперечок, розробляли стратегію виходу з конфліктної ситуації та алгоритм вирішення конфлікту, працювали з ситуаціями, розвивали комунікативні здібності та вміння слухати, складали правила спілкування в конфліктних ситуаціях тощо.  

До того ж класні керівники набули навички щодо того, як:

  • допомогти учням навчитися самим будувати своє життя;
  • мати позитивний світогляд і активну життєву позицію;
  • бути в злагоді з собою і вибудовувати гармонійні відносини з навколишнім світом;
  • бути небайдужими до своєї держави, свого народу;
  • бути готовими до практичного втілення ідей в життя , на яких будується демократичне суспільство.

Варто наголосити на тому, що цей курс тренінгу спрямований на розвиток в педагогів компетентностей, які є необхідними для життя у сучасному світі.