Про міжнародний навчально-практичний семінар на базі Твіржанського НВК Мостиської ОТГ

08.02.2018

Мета - вивчення європейського досвіду включення дітей з особливими освітніми потребами в заклади загальної середньої освіти та обговорення ключових пунктів законодавства щодо проблем інклюзії.

         Семінар відбувся за участі працівників ЛОІППО, польських спеціалістів  з цього питання та методистів відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради.

       Усіх присутніх привітала директор Твіржанського НВК Книшик С.І., яка зазначила, що тематика семінару є актуальною, адже забезпечення  доступності для кожного громадянина, в тому числі для осіб з особливими освітніми потребами, усіх форм і типів освітніх послуг є важливим завданням Нової української школи.

      Корнієнко Ігор Олексійович, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО, кандидат психологічних наук, розкрив суть  психологічного супроводу процесу інклюзивної освіти в контексті Нової української школи та ознайомив присутніх із детальним змістом роботи працівників психологічної служби у цьому напрямку. Ігор Олексійович поставив акцент на головних завданнях практичного психолога щодо вивчення особливостей розвитку дитини з особливими освітніми потребами, проведення відповідної корекційної роботи, а також налагодження сприятливого психологічного клімату колективу, в якому навчається така дитина.

     Приведа Олександра Миколаївна, завідувач кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, ознайомила зі змістом психолого-соціального супроводу  дітей з особливими освітніми потребами та з тим, як він повинен бути реалізований, надала практичні рекомендації щодо роботи з особливими дітьми.

Солтис Олександра Іванівна, методист кабінету практичної психології та соціальної роботи ЛОІППО, представила презентацію на тему: «Інклюзивна освіта - рівний доступ до якісної освіти», ознайомила зі змістом нормативно-правової бази щодо зазначеного питання, факторами функціонування моделі інклюзивного навчання, етапами реалізації інклюзивного навчання, організацією та змістом освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання, індивідуальною програмою розвитку дитини з особливими освітніми потребами. Базовим компонентом для створення інклюзивної освіти в Україні є концепція «Нової української школи», яка прописує реформування освіти до 2029 року.

     Божена Баран, директор психолого – педагогічної порадні Перемишльського повіту РП,  виступила на тему: «Навчання учнів з особливими освітніми потребами. Інклюзивне навчання». Ознайомила присутніх із польським досвідом впровадження інклюзивного навчання, підкресливши спільні з Україною пріоритети у цьому напрямку роботи, та наголосила, що важливим завданням школи є забезпечити різні потреби особливої дитини (емоційні, пізнавальні, творчі, фізичні, моральні) для того, аби в майбутньому така дитина знайшла своє місце у суспільстві. Перед школою стоїть відповідальне завдання, адже саме цей інститут соціалізації має зруйнувати бар’єри щодо ставлення до дитини з особливими потребами та знайти правильний підхід до кожної з них. 

В обговоренні взяв участь Петро Піпка - директор загальноосвітнього комплексу імені Маркіяна Шашкевича у Перемишлі, який розкрив своє бачення щодо цієї проблеми та ознайомив із напрацюваннями закладу, який очолює.

       Методист відділу освіти, культури і туризму, молоді та спорту Мостиської міської ради Марія Андріївна Бішко ознайомила з процесом розвитку інклюзії в Мостиській ОТГ і роботою  Раденицького  НВК, в якому функціонує інклюзивний клас.    

         Розкриті питання на цьому семінарі сприятимуть організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах закладів загальної середньої освіти Мостиської ОТГ.