Про семінар для керівників районних психологічних служб, методистів РМК/ММК з психологічної служби, голів методичних об’єднань практичних психологів

14.03.2017

«Психологічний  супровід підготовки до ЗНО»

Найважливішим показником якості освіти є об'єктивна оцінка учбових досягнень учнів. Цей показник важливий як для всієї системи освіти, так і для кожного окремого учня.

На сучасному етапі, проведення зовнішнього незалежного оцінювання, як стандартизованої процедури оцінки учбових досягнень учнів, актуальною проблемою є психолого-педагогічна підготовка до даної процедури всіх її учасників, включаючи і організаторів, і педагогів, і учнів, та їх батьків.

Психолого-педагогічна підготовка – комплексне поняття, що включає: психологічну готовність (сформованість психічних процесів і функцій, особистісних характеристик і поведінкових навиків) і педагогічну готовність (наявність знань, умінь і навичок з предмету).

Одним з факторів, який знижує ефективність підготовки до ЗНО є наявність психологічного бар’єру. Передумовою успішної діяльності є вміння долати його.

Можна виділити основні напрями психолого-педагогічної підготовки до ЗНО.

1. Психолого-педагогічна просвіта всіх учасників ЗНО. Вона полягає в наданні інформації про мету, завдання, принципи, вимоги, правила і терміни проведення.

2. Психолого-педагогічна підготовка всіх учасників ЗНО. Суть її в роботі з вчителями, учнями і їх батьками, і складається з формування позитивного ставлення всіх учасників до ЗНО, подолання прогнозованих труднощів, формування і розвитку певних знань, умінь і навиків, необхідних для ЗНО.

3. Підготовка учнів до тестування. Ця робота пов'язана з розвитком в учнів уміння працювати з різними видами тестових завдань, а у педагогів уміння розробляти і використовувати тести шкільних досягнень в учбовому процесі.

Темі соціально-психологічної підготовки до ЗНО був присвячений навчально-практичний семінар для методистів РМК/ММК з психологічної служби, голів методичних об’єднань практичних психологів, який кабінет практичної психології і соціальної роботи ЛОІППО провів 9 березня 2017 року. В проведенні семінару взяли участь: Олександра Приведа – завідувач КППСР, методист КППСР Наталія  Яремкович та Ірина Губаль.

Досвідом роботи поділилася практичний психолог-методист Львівського фізико-математичного ліцею Валентина Лантух, яка розповіла про розроблені на базі навчального закладу заходи психологічного супроводу підготовки до ЗНО та систему роботи з педагогами, учнями та їх батьками.