Одним із найнегативніших явищ ХХІ століття є торгівля людьми. Правозахисники вперше заговорили про цю проблему на початку ХХ ст. З того часу феномен торгівлі людьми постійно аналізуєтья і є предметом багатьох дискусій. Комісія ООН з питань боротьби з міжнародною злочинністю вважає торгівлю людьми третім за своїми масштабами видом організованої злочинності, що поступається лише нелегальній торгівлі наркотиками та зброєю.
ДаліСучасний урок – сучасні технології! 14 квітня 2021 року учасники творчої майстерні «Урок літератури в цифровому середовищі» під керівництвом завідувачки кафедри гуманітарної освіти Анни-Марії Богосвятської збирали банк ідей – онлайн-інструменти для філолога. Головна вимога до цих ресурсів – екологічність, легкість і доступність у використанні, можливість навіть онлайн проводити уроки літератури цікаво та емоційно.
ДаліПрофорієнтаційна робота традиційно займає важливе місце в діяльності закладу освіти, оскільки вона, з одного боку, забезпечує зв’язок системи освіти з економічною системою країни, з іншого, поєднує сьогодення здобувачів освіти з їхнім майбутнім. Саме тому освіта має не тільки забезпечувати предметну підготовку, а й створювати сприятливі умови для професійного самовизначення школярів.
ДаліУ межах програми "Ми будуємо спільноту заради розвитку учнівського самоврядування в Україні", що реалізується КЗ ЛОР ЛОІППО у співпраці з Фондом "Civis Polonus" (м. Варшава), 13-14 квітня 2021 року на Всеукраїнських освітніх онлайн заходах завідувачка кафедри освітньої політики ЛОІППО Олена Шиян та старша викладачка цієї ж кафедри Євгенія Сливка представили концептуальний документ «Хартія демократичного учнівського самоврядування в Україні».
Далі14 квітня кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри гуманітарної освіти Оксана Дільна на запрошення Львівського обласного будинку вчителя провела відкриту онлайн-лекцію для вчителів-словесників Львівщини на тему: «Портрети українських мовознавців. Олена Курило».
ДаліЗаклад дошкільної освіти має забезпечувати створення безпечного освітнього середовища, зокрема, для дітей – ВПО із зони АТО та вихованців, у яких батьки та інші члени родини захищають кордони держави на сході України. У дитини своє особливе вміння бачити, думати і відчувати. Завдання психолога ЗДО – допомагати дитині соціалізуватися ц середовищі.
Далі13 квітня у режимі ZOOM-конференції розпочала роботу обласна Творча майстерня «Коучингові технології у вихованні школярів» (керівник – доцентка кафедри суспільствознавчої освіти Кудрик Л. Г., сертифікований коуч). Учасниками ТМ є педагоги-організатори, учителі-предметники, психологи, інші педагогічні працівники.
ДаліВ умовах реформування української освіти важливо, щоб діти комфортно почувалися у всіх освітніх закладах. Закони України «Про освіту» та «Про дошкільну освіту» визначають важливе завдання щодо збереження і покращення психічного та фізичного здоров’я вихованців навчальних закладів. Психічний стан дитини впливає на її діяльність, на ставлення до себе, а також до однолітків і дорослих. Система взаємопов’язаних компонентів фізичного, психічного, соціального, духовного розвитку особистості дитини та психолого-педагогічного впливу забезпечує розвиток цілісної особистості, яка проявляється в розвинених емоціях, зростаючій свідомості, керованій поведінці ( Базовий компонент дошкільної освіти).
Заклад дошкільної освіти разом з родиною бере на себе функції виховання та формування особистості. Початок відвідування дитиною дошкільного закладу – дуже напружений період, який вимагає від неї перебудови всіх уявлень і стосунків з оточуючими людьми, включення її в нову соціальну ситуацію. Одні діти легко налагоджують контакти з дітьми і дорослими, пристосовуються до нових умов, режиму; процес адаптації у них проходить легко й безболісно. В інших – зміна соціальних стосунків, умов існування викликають значні труднощі, дитина стає неспокійною, примхливою, замкнутою. Порушується емоційна рівновага, травмується психіка. Під час адаптації дитини до умов закладу дошкільної освіти велике значення у забезпеченні психологічного комфорту має особистісно-орієнтований підхід та психологічний супровід періоду адаптації дитини, який передбачає визначення єдиних вимог до виховання в родині та ЗДО.
31.03.2021 року в КЗ ЛОР ЛОІППО в режимі он-лайн відбувся обласний семінар для практичних психологів ЗДО «Забезпечення психологічного супроводу адаптації дітей до умов закладу дошкільної освіти». О. М. Приведа, завідувачка навчально-методичного центру практичної психології та методистка Л. В. Зеленко надали методичні рекомендації практичним психологам ЗДО щодо вимог та психологічних інструментів покращення періоду адаптації дошкільників до умов перебування у ЗДО на кожному етапі. Вавжливо у цей період використовувати ігротерапію, казкотерапію, пісочну терапію. Досвідом роботи поділилася практичний психолог ЗДО №166 м. Львова Х. Б. Россолінська, яка розповіла, як створити сприятливі умови для успішного проходження адаптації кожною дитиною.
У семінарі взяли участь 98 практичних психологів ЗДО, які розповіли, як вони у своїх колективах полегшують адаптаційний період дошкільників.