Наукова освіта як основа формування інноваційної компетентності та наукового мислення

    28.09.2021

    27 вересня розпочав роботу постійнодіючий семінар учителів біології «Наукова освіта як основа формування інноваційної компетентності та наукового мислення». Організаторкою та модераторкою заходу була викладачка кафедри природничо-математичної освіти Марія Лазорко. Учасники ознайомились з навчальним середовищем, інструментами та правилами спілкування, програмою курсу. 

    Марія Лазорко говорила про важливість наукових знань, які є одним з важливих трендів майбутнього шкільної освіти.  Реформа «Нова українська школа» передбачає формування інноваційності як ключової компетентності в учнів упродовж здобуття загальної середньої освіти. Саме підходи наукової освіти можуть стати основою для формування інноваційної компетентності. Наукова освіта — це освітній процес, який формуватиме в людини науковий стиль мислення. У межах цього процесу маємо навчити школярів логічно та структурно мислити, формулювати гіпотези, створювати моделі явищ, робити певні передбачення, проводити експерименти і дослідження, які можуть спростовувати чи підтверджувати попередні гіпотези.

    Навчання має нагадувати процес наукового менторства з орієнтованістю на учня, якого виховуватиме Нова українська школа. Наповнення навчальних методик з наукової освіти: захопливих науково-популярних лекцій і дискусій, наукових пікніків, наукових фестивалів — царина саме науковців-ентузіастів, яким мають допомагати педагоги-природничники. Тому головний тренд сучасної світової освіти базується на тісній взаємодії науковців та освітян, яка вигідна для обох сторін. Завдяки такій співпраці можна популяризувати наукові методи, сучасні наукові знання та отримати ефективний інструмент для зацікавлення школярів.

    Педагоги побажали одне одному плідної праці, цікавого спілкування, нових ідей.