Опановуємо роль педагога-коуча

    14.04.2021

    13 квітня у режимі ZOOM-конференції розпочала роботу обласна Творча майстерня «Коучингові технології у вихованні школярів» (керівник – доцентка кафедри суспільствознавчої освіти  Кудрик Л. Г., сертифікований коуч). Учасниками ТМ є педагоги-організатори, учителі-предметники, психологи, інші педагогічні працівники.

    Педагоги ознайомилися з програмою ТМ, узгодили план і графік роботи, обговорили концепцію кінцевого продукту (посібника) і шлях до його створення. Також вчителі познайомилися одне з одним, озвучили свої очікування від роботи у ТМ, записали їх на дошці Padlet. Зареєструвалися на сайті дистанційного навчання КЗ ЛОР «ЛОІППО» на платформі Moodle, де для учасників передбачені робочі матеріали, завдання, інструменти взаємодії. Створили також групу у Вайбері для спілкування та обміну досвідом.

    За допомогою коучингового інструмента шкалювання виміряли рівень розвитку своєї коучингової компетентності (точку А, в якій перебувають зараз) і поставили перед собою завдання, до якої поділки на шкалі (точки Б) хотіли би просунутися під час роботи у ТМ, де поглиблюватимуть свої знання про коучинг як освітню технологію та інструмент особистісного зростання, розвиватимуть ключові компетенції педагога-коуча, опановуватимуть інструментарій коучингу, вчитимуться ставити сильні коучингові запитання, що стимулюють усвідомлення.

    Скорупо І. І., Василькевич Л. Є., Журавльова М. В., Мадилюс З. І., Хомік Р. І., Шимоняк В. Я., Курій Г. Д. та інші учасники ТМ ділилися враженнями про те, як знання основ коучингу, володіння коучинговими підходами і технологіями (з якими знайомилися, зокрема, у попередній Творчій майстерні «Організація самовиховання особистості», на курсах підвищення кваліфікації) допомагають у житті та в професійній діяльності.

    Учасники розглянули орієнтовну структуру коучингової бесіди і під час роботи в сесійних залах мали нагоду спробувати відтворити її окремі елементи. Це дало можливість педагогам поміркувати над тим, з якими запитами до них найчастіше можуть звертатися учні: вирішення конфліктних ситуацій; профорієнтація; постановка цілей у навчанні, самовихованні; вироблення ефективних стратегій і ресурсних станів для їх досягнення тощо.

    Коучингова техніка «Колесо балансу» допомогла педагогам прописати свої професійні ролі, визначити свої сильні сторони і зони росту, визначити кроки, щоб вирівняти дисбаланс (зокрема, підсилити роль педагога-коуча у палітрі професійної майстерності).