12 травня 2022 року відбувся круглий стіл «Діяльність психологічної служби системи освіти Львівської області в умовах військового стану: досвід і проблеми».
Далі11 травня 2022 року на платформі ZOOM КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» спільно з КЗ ЛОР «Львівський обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді» провели обласне засідання професійної спільноти еколого-натуралістичного напряму «Алгоритм організації освітнього процесу у творчих учнівських об’єднаннях еколого-натуралістичного напряму в умовах воєнного стану».
ДаліУ травні 2022 року на платформі ZOOM відбувся цикл наукових семінарів для вчителів біології «Наукова освіта як основа формування інноваційної компетентності та наукового мислення».
Далі11 травня 2022 року відбулася нарада директорів та консультантів центрів професійного розвитку педагогічних працівників Львівщини, на якій обговорили напрямки співпраці між центрами професійного розвитку педагогічних працівників, а також перспективи та можливості удосконалення форм і методів виховної роботи.
Далі11 та 12 травня 2022 року відбулися онлайн-семінари «Про підготовку аналітичної довідки щодо діяльності психологічної служби і впровадження програми «Автоматизована інформаційна система «Я-психолог» для відповідальних за психологічну службу в територіальних громадах, центрах професійного розвитку педагогічних працівників області, фахівців психологічної служби закладів освіти обласного підпорядкування, практичних психологів ВНЗ І-ІІ рівня акредитації.
ДаліЗа ініціативи кафедри практичної психології КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» започатковано низку семінарів для фахівців психологічної служби, присвячених визначенню базових понять (криза, стрес, травма), поведінковим реакціям на стрес, механізмам утворення травми, етапам та особливостям посттравматичних станів, переживанню втрати як психотравмуючої ситуації.
ДаліНа початку травня 2022 р. у Братиславі відкрилась виставка дитячих шедеврів Естафети Миру ХХ Міжнародного Форуму «Золотий мольберт», яка мандруватиме по центральних вулицях міст Словаччини та інших країн світу.
ДаліМинулого тижня відбулося чергове засідання обласної творчої майстерні вчителів біології «Сучасний освітній простір: від творчого учителя до творчого учня» під керівництвом викладачки кафедри природничо-математичної освіти Марії Лазорко. Лейтмотивом зустрічі були слова Юло Вооглайда, філософа, освітнього експерта, засновника трьох інноваційних шкіл в Естонії: «Як прищепити спрагу до творчості? Хвалити мало – потрібно дивуватися, радіти, захоплюватися творчістю дитини. Будь-яка творчість формується у взаємодії з іншими, тому приєднуйтесь до спільної з дитиною творчості й разом створіть якийсь шедевр».
Як зацікавити і мотивувати? Як знаходити рішення у нестандартних ситуаціях? Ці та інші питання обговорювали учасники творчої майстерні. Творчість учнів значною мірою залежить від майстерності педагога. Керівниця ТМ говорила про методичні прийоми, стратегії для формування творчих здібностей учнів, використання їх на уроках біології та в позаурочний час, про відповідність методів навчання та їхню ефективність. Сучасний учитель, формуючи творчу особистість, надихає, мотивує, генерує нові ідеї, створює осередок творчості та спілкування.
На онлайн-засіданні біологи говорили про використання новітніх технологій та сучасних практик, про впровадження інноваційних стратегій. В обговоренні взяли участь учителі-методисти Наталія Гладиш, вчителька біології Волицької загальноосвітньої школи І—ІІІ ступенів Сокальської міської ради та Галина Островська, учителька біології Пониквянського ЗЗСО І—ІІІ ст. Бродівської ТГ.
Наталія Гладиш охарактеризувала кластери та способи роботи з ними. Назвала види кластерів, зокрема: класичні, зворотні, предметні та графічні. Продемонструвала створені нею кластери: «Мінливість», «Мутації», «Види мутацій».
Галина Островська розповіла про ефективність ігрових технологій, зокрема, про геокешинг та його історію. Учителька поділилась досвідом проведення геокешингу. У школі, на її думку, найдоцільніше використовувати покроковий геокешинг або геокешинг за к’юаркодами. Його можна застовувати як форму проведення уроку, виховної чи гурткової роботи. Також представила цікаві проєкти: «Апітерапія», «Інформаційні властивості води».
Лариса Мурин, учителька біології Яворівського ЗЗСО І–ІІІ ступенів №2, зазначила, що на кожен урок слід підбирати такі види навчальної діяльності, які дають можливість школярам виявити ініціативу та самостійність, винахідливість, творчість. Саме це зацікавлює учнів і викликає позитивні емоції, сприяє діяльності й пошуку, формуванню творчого мислення. Вона підкреслила, що саме інноваційні технології (в основу яких покладено принцип «трьох китів»: самостійність, діяльність, результативність) дозволяють створювати навчально-пізнавальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно.
Продовжити роботу творчої майстерні плануємо наступного року.