Як стимулювати творчість школярів на уроках біології

    22.09.2021

    20 вересня у режимі Zoom-конференції продовжила роботу обласна творча майстерня вчителів біології  «Сучасний освітній простір: від творчого учителя до творчого учня». Організаторкою та модераторкою заходу була  викладачка кафедри природничо-математичної освіти Марія Лазорко. Учасники творчої майстерні обговорювали план роботи на семестр, ділилися своїми напрацюваннями, інвестували у банк педагогічних ідей творчі знахідки.

    Уроки біології, як зазначила Наталя Панченко, учителька-методистка  Городоцької ЗЗСО І–ІІІ ст. №4 ім. Т. Кулєби і А. Одухи, повинні викликати інтерес до матеріалу, який вивчається, стимулювати творчу активність, підготувати до пошукової та творчої роботи. А досягнути цього можна, застосовуючи різні види творчо-розвивальних технологій, вдало поєднуючи методи і прийоми.

    Кращі практики представили Віра Бонк, заступниця директора, учителька- методистка Соколянського НВК Мостиського  району та Ірина Сичак, учителька біології Чукв'янської середньої загальноосвітньої школи І–ІІІ ст.

    Уміння аналізувати і порівнювати, виділяти головне і вирішувати проблему,  творити і співпрацювати – ось чим мають володіти учні.  Тому, як зазначила Віра  Бонк, головним її завданням є –  навчити своїх учнів мислити, творити, прищепити їм навички практичних дій.  Використання активних форм навчання саме цьому і сприяє, дає змогу  кожній  дитині  проявити себе.

    Вчителька продемонструвала ігри, створені нею у додатку Microsoft Office Power Point,  сервісах  Learning Apps і  Kahoot: "Поле чудес", "Лабіринт", "Логікон", "Мозаїка", "Третій зайвий", "Хто швидше", "Вікторина про гриби" та ін. Віра Дмитрівна представила метод «кроcсенс», який сама активно використовує на уроках. Це один із сучасних розвиваючих методів, який належить до технології формування творчої особистості й базується на візуальних зображеннях. Також учителька представила  метод сторітеллінгу, який є хорошим способом мотивації  учнів, бо стимулює школярів виявляти ініціативу в навчальному процесі, а  матеріал, поданий у вигляді цікавої захоплюючої історії, засвоюється ефективніше.

    Ірина Сичак також представила метод сторітеллінгу та його види, брейнстормінг – техніку для генерації нових ідей, вправи «Збери букет», «Дерево життя», цікаві ігри – «Маска», «Відгадай рослину», шоу «Стосується кожного». Для розвитку творчих здібностей учнів Ірина Миколаївна підбирає завдання, які б їх зацікавили, зокрема, біологічні вірші, казки.

    Педагоги обмінялися враженнями, новими ідеями та позитивними емоціями, побажали одне одному вдалого та успішного, а головне – здорового та безпечного навчального року.