У якій школі хоче вчитися сьогодні учнівська молодь?

      У якій школі хоче вчитися сьогодні учнівська молодь? Як може вплинути учнівське самоврядування на головні сфери шкільного життя? Як здійснювати діагностику потреб учнів, які методи діагностики цих потреб і способи вирішення проблем шкільного життя? Як на практиці учнівське самоврядування може бути інструментом розвитку громадянських компетентностей, зокрема виборчої компетентності юних громадян демократичної держави? Ці та інші питання розглядали педагоги-організатори – слухачі курсів підвищення кваліфікації 18.03.2019 р. на соціогуманітарному модулі «Громадянська освіта в Україні». Знайомилися з ресурсами швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» - DOCCU», а також проекту «Краще учнівське самоврядування у Львові, Львівській області, Жмеринці, Дніпрі і Дніпропетровській області» та можливостями їх використання у правоосвітній роботі, для удосконалення демократичних засад учнівського самоврядування. Висловлювали свої думки про внесок педагога-організатора та учнівського самоврядування у демократизацію школи в Україні:

      «Демократизація неможлива без змін у свідомості громадян. Ці зміни закладає освіта. Перебування учня в недемократичній школі знищує його особистість, виводить за рамки демократичних процесів у дорослому житті» (Лісова Тетяна).

      «Учнівське самоврядування є уособленням демократії. Саме через роботу в парламенті учні глибше ознайомлюються зі своїми правами та обов'язками, відповідальністю. Вони проектують своє майбутнє і є творцями свого життя. А ми в цьому допомагаємо і підтримуємо» (Станович Наталія).

       «У роботі з учнівським самоврядуванням я вчу дітей висловлювати свою думку, свої пропозиції, поважати один одного, вирішувати мирно конфлікти між собою, поважати честь і гідність інших» (Летнянчин Оксана).

      «Для мене як педагога-організатора демократична школа – це в першу чергу: активні та відповідальні учні; мотивовані та прогресивні учителі; відкрита адміністрація, зацікавлені та задіяні батьки; заангажована та розуміюча громада. Для якісної роботи має бути тісна співпраця між усіма ланками. Стараємося обирати сильну команду, яка працює над реалізацією поставленої мети» (Бобик Віра).

      «Я у школі надаю перевагу демократичним взаєминам, стараюся своїм прикладом показати, наскільки важливо з повагою ставитись до прав людей, поважати людську гідність, співпрацювати, відповідати за свої вчинки» (Маланчук Галина).

      « Гідність людська – це достоїнство сильних

        І мужність, і вмілість, і міць у житті

        Душею – ти вихор, а серцем багатий

       Ніколи не впадеш, як сила в тобі

       Ідеш ти натхненно, і груди твої

       Сповнені віри, любові й надії

       Ти ж бо людина, тож твердо іди

       Ь і Гідність свою у житті не згуби! (Лешнівський Орест).