Учителі української мови та літератури освоювали основи освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини

      04.02.2019 р. учителі української мови та літератури на соціогуманітарному модулі освоювали основи освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини. Ознайомилися з швейцарсько-українським проектом «Розвиток громадянських компетентностей в Україні» - DOCCU та його ресурсами. Поглиблювали свої знання про демократію, права людини і громадянина, про громадянську відповідальність в ігровій формі: через «Перегони на повітряних кулях», «4 кути» та інші інтерактивні вправи. Ділилися своїми роздумами про демократичну школу: якою вона повинна бути? що може зробити учитель для демократизації освітнього процесу? як виховати свідомих громадян?

      «Нова українська школа вимагає нових демократичних підходів до навчання і виховання школярів. Це – свобода думки, право вибору, повага, толерантне ставлення одне до одного. Це виховання патріотів рідної землі, відповідальність за свої вчинки, це виховання яскравих особистостей…» (Драбик Оксана).

      «Демократична школа повинна бути побудована на взаєморозумінні, довірі, взаємодопомозі, без насильства» (Роїк Віра).

      «На мою думку, демократична школа має бути створена з доброти, щирості, розуміння, довіри, людяності» (Голіброда Ірина).

      «Демократична школа – це школа любові, поваги, взаємопідтримки. Де вчитель буде добрим порадником, захисником, другом, побратимом. Ці якості я намагаюсь втілювати у своїй педагогічній праці» (Вовчанська Ольга).

      «Чесність і справедливість – найважливіші цінності демократії сьогодні. Вони є необхідними і в демократичній школі. Цього від нас чекають учні, батьки. Цього прагнемо й ми» (Медвідь Марія).

      «Демократична школа має приносити дітям радість пізнання, впевненість у собі, бажання вчитись, розуміння необхідності освіти. Учитель має бути тим, хто направляє учня, допомагає віднайти свій шлях, розкрити свої таланти, жити в гармонії з самим собою, розуміти свої права та обов’язки» (Токаж Світлана).

      «Я бачу демократичну школу єдиним цілим організмом, де панує довіра, любов, партнерство, співпраця. Ніхто нікого не боїться, не принижує, усі вільно висловлюють свої думки. Навколо панує доброзичлива атмосфера, і від того усім легко та затишно. Головне завдання – формувати свідому, впевнену в собі особистість, щасливу людину» (Лукасевич Зоряна).

      «Необхідно поважати думку дитини, примусово ніколи не діяти. Без примусу діти скоріше стають активними» (Вус Віра).

      «Необхідно залучати дітей до процесу мислення, творчості, вчити будувати плани на майбутнє. Створити умови, де учні будуть усвідомлювати сенс свого існування і призначення у житті» (Банзерук Леся).

      «Демократія – це вільна школа без будь-яких обмежень» (Гонтарик Оксана).

      «У демократичній школі потрібно поважати життя, гідність, свободу вибору кожної людини. Для становлення демократичної школи ми, вчителі, повинні працювати над розвитком своєї особистості, підвищувати свій професійний рівень для того, щоб підвищити якість освіти в цілому» (Суримко Валентина).