Пошук по сайту

Новини
    27.06.2017

    ЗВЕРНЕННЯ

    ІІI Львівського фестивалю  з гуманної педагогіки «Як любити дітей»

    09-11 червня 2017 року у м. Львові на базі Національного університету «Львівська політехніка» і КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» відбувся Третій Львівський фестиваль гуманної педагогіки «Як любити дітей».

             Фестиваль зібрав науковців, педагогів, психологів, учителів, студентів, культурних і громадських діячів, яким не байдужі питання навчання і виховання дітей, формування здорового і духовно багатого покоління. Лейтмотивом Читань стало усвідомлення необхідності безумовної любові до дитини, її безумовного прийняття, формування в учасників педагогічного процесу гуманного педагогічного мислення, гуманно-особистісного підходу до дитини, висловлене в крилатій фразі Януша Корчака:  «Люби свою дитину будь-якою:  неталановитою, невдахою, дорослою. спілкуючись з нею – радій, бо дитина – це свято, яке поки що з тобою».      

    Програма фестивалю була насиченою і цікавою:  пленарне засідання,  майстер-класи,  круглі столи, панельні дискусії, тренінги, обмін досвідом в рубриці «Перлинки мого досвіду» а також виступи провідних експертів в галузі любові до дітей – самих дітей, які в художній формі ділились з дорослими наболілим.

             Науково-практичний характер фестивалю дозволив його учасникам ознайомитися із найновішими науковими віяннями у царині педагогіки і психології, а також проаналізувати досвід гуманізації освітнього простору, наповнення його любов’ю до дитини і всіх учасників освітнього процесу, повагою до людської гідності.

    Спираючись на проведену роботу, зважаючи на те, що людина є єдністю тіла, душі і духу, фестиваль рекомендує   дорослим -  батькам і вчителям - проявляти потрійну дієву любов до дитини у трьох головних  аспектах:

      фізичному:

    * забезпечення гарантованого Конвенцією про права дитини,  прийнятою резолюцією 44/25 Генеральної Асамблеї ООН від 20 листопада 1989 року  рівня безпеки життя і здоров’я учасників освітнього процесу;

    * не допускати жодного насильства над дитиною: фізичного, психологічного чи морального; фізичні заходи впливу і образи дитини категорично заборонені;

    * створити дітям умови для рухової активності, занять спортом, формувати у них власним прикладом здоровий спосіб життя;

    * застерігати про небезпеку тютюнопаління, алкоголю, наркотиків, токсикоманії, допомагати дітям уникнути чи позбутися шкідливих звичок і залежностей;

    * пропонувати дітям живу свіжу натуральну їжу, багату на вітаміни і мінерали (овочі, фрукти, молочні продукти, м’ясо і рибу та ін.); уникати консервантів і підсилювачів смаку та штучної сурогатної їжі (сухариків, чіпсів, мівіни, кока-коли, енергетиків, їжі, яка містить штучні елементи,  що несуть енергії смерті), генетично  модифікованих продуктів; 

    * створювати проекти з  залучення  батьків разом з дітьми до здорового способу життя,   забезпечення екологічної безпеки,  збереження довкілля, очищення водойм та відродження малих річок,  запровадження  природного енергоощадного господарювання без використання хімії, збереження лісів та відновлення вирубаних, збереження  природно-заповідного фонду України, тваринного та рослинного світу, природних біоресурсів країни;

    * забезпечити дітям у сім’ї і в школі чисту воду для пиття у потрібній кількості; інформувати дітей про необхідний питний режим та цілющі властивості води;

    * забезпечити дітям здоровий повноцінний сон і змістовний відпочинок, виробивши для цього оптимальний режим дня, якого необхідно дотримуватись;

    * під час навчальних занять проводити валеохвилинки, які б знімали напругу і стрес, перевантаження дітей, відновлювали їх сили і творчий потенціал;

    * розвантажити навчальні програми, не нав’язувати дітям у школі зайвої, шкідливої, застарілої інформації, а вчити їх мислити і самостійно здобувати необхідні знання, важливі для життя;

    * проявляти любов до дитини через тілесний дотик, тепло, обійми, відчуття захисту і безпеки;

      душевному (психологічному):

    * визнавати, поважати і підтримувати процес природного росту наших дітей, коли «тіло росте, а душа болить»;

    * не нав’язувати дітям своїх поглядів, дозволити їм бути собою, допомагати вирішувати необхідні для росту життєві завдання;

    * допомогти дитині з раннього віку визначити своє життєве призначення і рухатися в напрямку розкриття її природних задатків, вроджених здібностей і талантів; допомогти знайти «споріднену працю», грамотно проводячи профорієнтаційну роботу;

    * не порушувати принципу природовідповідності у навчанні і вихованні;

    * не занижувати самооцінку дитини, а навпаки, сприяти формуванню здорової адекватно високої самооцінки, позитивної «Я-концепції», віри в себе;

    * створити безпечне, психологічно комфортне, любляче, тепле живильне середовище, у якому дитина має можливість розвинути і проявити свій потенціал;

    * дати можливість дитині спробувати себе у різних видах творчості, поки вона не знайде своє улюблене заняття, до якого має здібності і натхнення;

    * перейти до гуманного виховання: від методів, які базуються на звинуваченні і залякуванні, до методів, що базуються на любові;

    * ставитися до дітей з повагою, як до рівноправних особистостей: не принижувати їх, уникати наказового менторського тону, а просити, у тому числі просити пробачення, якщо дорослий зробив щось не так, бути чесними з дітьми і з собою;

    * формувати у дітей цілісне мислення, розвивати не лише логіку, а й інтуїцію, не пригнічувати творчі здібності, а дати можливість їм розкритися;

    * не рівняти всіх під один стандарт, а визнавати індивідуальність і неповторність кожної молодої людини, поважати її «іншість», дати можливість бути собою, приймати її безумовно;

    * допомогти дитині у разі необхідності адаптуватися в соціумі, у колективі, не бути байдужим до нав’язування їй усіляких ярликів, образливих прізвиськ, жорстокого поводження з дитиною дорослих чи однолітків;

    * давати дітям чіткі зрозумілі інструкції щодо того, що ми, дорослі, від них очікуємо і чим це обґрунтовано;

    * дозволити дитині помилятися, усвідомлювати і виправляти свої помилки;

    * дозволяти дітям брати участь у прийнятті рішень, у несенні частини відповідальності, дотримуватися прийнятих домовленостей;

    * проявляти терпимість до труднощів розвитку дитини, любити і приймати її за будь-яких обставин;

    * ніколи не принижувати дитину, давати їй свободу вибору у певних встановлених рамках;

    * хвалити дітей, захоплюватися ними, окрилювати, створювати ситуації успіху;

    * відкрити серце для дитини: любляче серце не може бути озлобленим, мстивим чи жорстоким;

    * «Бережіть сльози своїх дітей, щоб вони могли проливати їх на вашій могилі» (Піфагор).

      духовному:

    * приділяти дітям достатньо уваги і турботи, проводити з ними час, навчитися їх слухати і чути;

    * допомагати дітям у визначенні їх життєвої цілі і виконанні життєвої місії, не дозволяти собі насмішки чи скептичні зауваження, коли дитина говорить про свою місію;

    * створити дітям можливості для спілкування з природою, високим мистецтвом, які збагачують духовно і відновлюють енергетичний потенціал;

    * не ставити дітям невиправдані діагнози (гіперактивний розлад, дефіцит уваги тощо), шукати і знаходити немедикаментозні методи відновлення рівноваги;

    * плекати у дітей мудрість, дозволити їй проявитися у них, налаштовувати їх на вічні цінності (любові, милосердя, добра, істини і краси, свободи);

    * визнавати у дітей, попри їх юний вік, мудру зрілу душу, і рахуватися з нею;

    * не нав’язувати дітям показову релігійність, зовнішню обрядовість, а плекати у них і підтримувати перш за все живу віру в живого Бога, який перебуває у серці кожної людини;

    * учити дітей духовних законів, а не лише соціальних чи природних, бо саме духовні закони світобудови первинні і визначальні і є також законами успіху;

    * допомогти дитині відновити втрачені або деформовані зв’язки з родом, народом, рідною землею, звичаями і традиціями рідного народу, його мовою і культурою;

    * не чинити зовнішній тиск на дитину через усілякі показові «виховні впливи», «заходи», моралізаторство, а спонукати дитину до роботи над собою, залучити її до самовиховання і саморозвитку, здійснюючи вміле педагогічне керівництво, психолого-педагогічний супровід цього процесу;

    * говорити дітям слова щирої любові, висловлювати їм своє захоплення і вдячність;

    * навчитися слухати і чути дітей, дослухатися до їх порад, визнати їх як наших духовних учителів, вчитися у них;

    * навчитися відпускати дитину, доручити свою дитину Богові;

      і закликає все доросле суспільство України: любімо дітей, адже саме вони  здатні показати нам плоди цієї любові, коли стануть дорослими і посядуть провідні місця в суспільній ієрархії, любімо одне одного, бо це дасть нам творчі сили прожити своє життя щасливо, любімо  й себе,   щоб плекати в собі шляхетність душі, що прагне пізнати Творця. 

     Учасники фестивалю постановили: роздрукувати дану резолюцію, актуальну станом на його проведення, вкласти її в герметичний посуд і передати на збереження Президенту Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації гуманної педагогіки Станіславу Круку на збереження з тим, щоб  через 25 років відкрити під час проведення педагогічного форуму й звірити, чи змінились за цей час виклики часу й  освітні цілі навчально-виховного процесу дітей, чи досягли успіхів і яких у своїй роботі з дітьми батьки та педагоги, чи вдалося людству й українцям піднятися до висот духовного розвитку і на скільки.

    Від імені учасників фестивалю Оргкомітет:

    Валентина Матяшук, голова ГО «Львівський обласний центр гуманної педагогіки»,   канд. іст.наук, зав. кафедри суспільствознавчої освіти ЛОІППО,

    Олександра Білан, канд. пед.наук, доц. кафедри практичної психології ЛОІППО,

    Анна-Марія Богосвятська, канд. філол. н., доц ЛОІППО, член-кор. НАНО, 

    Ліліана Кудрик, доктор філософії, психолог, доц. ЛОІППО, професор МКА,

    Світлана Гаврилюк, директор Притулку для дітей служби у справах дітей Львівської ОДА

     

    ДОПОВІДАЧІ ФЕСТИВАЛЮ

    Наталія Мачинська  , доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової та дошкільної освіти факультету педагогічної освіти НУ імені І.Франка

    «ЯК ЛЮБИТИ ДІТЕЙ В ІНКЛЮЗИВНОМУ СЕРЕДОВИЩІ»


     

    Богдан Дробенко  , доктор фізико-математичних наук, старший науковий  співробітник Інституту прикладних проблем механіки і математики ім. Я.С. Підстригача НАН України 

    «ВИХОВАННЯ І ОСВІТА НОВОЇ ЕПОХИ»

     

    Валентина Матяшук, завідувач кафедри суспільствознавчої освіти Львівського   обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат історичних наук, голова ГО «Львівський обласний центр гуманної педагогіки

    «СЕРЦЕЗНАННЯ  ЯК ОДНА З ГРАНЕЙ АКМЕОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА»

     

    Ростислава Федак, екс-заступник Голови Союзу українок України,  «Почесна членкиня Союзу українок України»,  «Почесна голова Самбірської районної організації Союзу українок».

    «ЛЮБОВ І СВОБОДА ЯК ОСНОВНІ АРГУМЕНТИ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ»


    Ольга Чоловська,  вчитель зарубіжної літератури Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2,  вчитель-методист

    «СТАТИ НАЙКРАЩОЮ ВЕРСІЄЮ САМОГО СЕБЕ»


     

    Отець    Олег Ладнюк, Директор НВК «Школа-гімназія I-III ступенів блаженних Климентія та Андрея Шептицьких

    «СВІТЛА ПОСТАТЬ ІВАНА БОСКО» 

    Поза програмою виступив: Ігор Ерметов, лікар-стоматолог, віце-президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, який щиро поділився своїм досвідом лікарської практики з дітьми, наголосивши, що єдиним ключовим словом у спілкуванні хворої дитини й лікаря має стати взаємодовіра, як вияв любові і поваги до особистості.


     

    Серйозні доповіді науковців перемежалися з не менш серйозними виступами  провідних експертів в галузі любові – дітей дошкільного та шкільного віку, які  доносили до дорослих свої очікування стосовно любові доступними їм засобами: художнім словом.  

     

    Зігріли серця учасників фестивалю своїми яскравими виступами студентки Львівського коледжу легкої промисловості Київського національного університету технологій та дизайну, які граційно продемонстрували нові колекції дизайнерського одягу (під керівництвом заступника директора з гуманітарної освіти і виховання, кандидата педагогічних наук,    організатора Всеукраїнського конкурсу «Битва модельєрів» п. Оксани Ходань),  група «Цьомочки» зразкового театру пісні «Горлички» (артдиректор театру Кравчук Зоряна Миколаївна), 

    чи 

    народний художній камерний хор вокально-хорова артстудія «Жайвір» Центру Творчості дітей та юнацтва Галичини (керівник Наталя Козяр, відмінник освіти України).

    Відбулась на фестивалі і одна дуже знакова подія для Львівського обласного центру гуманної педагогіки – у нас появився перший Лицар гуманної педагогіки. Ним стала Анна-Марія Богосвятська. Пам’ятний знак від імені Президента Міжнародного центру гуманної педагогіки вручив  Станіслав Крук.

    Третій день фестивалю був практично-орієнтованим. На майстер-класах, тренінгах, перлинках власного досвіду відбувалося активне взаємонавчання, очищення серця щирим спілкуванням,  добротою й приязню, обмін думками. Програма запропонованих заходів:

    1. Колектив батьків-організаторів проекту «Школа Життя» під керівництвом Олени Кухарчук. 

    Майстер-клас – ПРЕЗЕНТАЦІЯ :  «Школа Життя – перші кроки створення»

     2. Надія Кисла, вихователь-методист, соціальний педагог Станіславського ясел – садка Білозерського району Херсонської області, керівник дитячої анімаційної студії «Kindercinema», переможець І Всеукраїнського фестивалю педагогічних ідей «Гуманізація освітнього простору у вимірі педагогіки В.О. Сухомлинського»,            ІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічної майстерності «Гуманізація освітнього простору: з Україною у серці», сертифікований тренер з медіаграмотності, аспірант кафедри педагогіки, менеджменту освіти й інноваційної діяльності КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 

    Майстер-клас: Упровадження елементів медіаосвіти засобами медіатехнологій в роботу з дітьми старшого дошкільного та молодшого шкільного віку. Презентація програми соціально-морального розвитку дітей «Пізнаємо себе» та роботи дитячої анімаційної студії «Kindercinema» в умовах сучасного освітнього закладу  

    3. Валентина Матяшук, кандидат історичних наук, завідувач кафедри суспільствознавчої освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, голова ГО «Львівський обласний центр гуманної педагогіки»

    Майстер-клас: «Педагогіка розвитку серця»  

     4. Ольга Чоловська, учитель зарубіжної літератури Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Тернопільської обл., учитель-методист

    Майстер-клас: «На крилах душі» 

    5. Ліліана Кудрик, доктор філософії, професор МКА, доцент Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, психолог

    Майстер-клас: «Наповнення любов'ю. Техніки подолання деструктивних емоцій»  

     6.  Сітлана Гаврилюк, директор Притулку для дітей служби у справах дітей Львівської ОДАГалина Маланчук, вихователь-методист Притулку для дітей  служби у справах дітей Львівської ОДА

    Майстер-клас: « Любов як мистецтво розмовляти та  пізнавати   світ» 

    7. Олена Матвійчук, директор Конотопської спеціалізованої школи ІІ і ІІІ і ступенів №2, Алла Нікіфорова, учитель хімії Конотопської спеціалізованої школи ІІ і ІІІ і ступенів №2

    Заняття з елементами тренінгу: «Усе починається з любові» 

    8. Світлана Розенкова, учитель російської мови та літератури Запорізької ЗОШ «ОСНОВА», учитель-методист, Відмінник освіти, Лицар Гуманної Педагогіки, керівник Запорізького Обласного Відділення Гуманної Педагогіки

    Майстер-клас: «Шукаю Людину!» (з фрагментами уроків світової літератури в 10-11 кл.)   

    9.Тетяна Знаємська, валеолог, лікар вищої категорії, школа практичного здоров'я «Обери життя». Сертифікований спеціаліст ТКМ, кінезітерапевт 

    Майстер-клас: «Здорова Дитина – щаслива родина – багата країна!»  

     10. Валентина Матяшук, кандидат історичних наук, завідувач кафедри суспільствознавчої освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, голова ГО «Львівський обласний центр гуманної педагогіки»

    Майстер-клас: «Як допомогти чоловікові стати люблячим татом»  

    11. Олена Банкова, учитель початкових класів, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Новокаховської міської ради Херсонської області, Відмінник освіти

    Майстер-клас: Робота з батьками (педагогічна вітальня) «Діти – найбільша радість на Землі» 

     12. Анна-Марія Богосвятська, кандидат філологічних наук, доцент кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, член-кореспондент Ноосферної академії науки та освіти 

    Майстер-клас: «Навчаймося в дітей: навчаймося дивуватися, навчаймося допитливості, навчаймося мріяти»  

    13. Олександр Остапчук, директор Тернопільської гімназії ім. Н.Яремчука

    Майстер-клас: «Скінди (сучасні колективно-індивідуальні дійства) в едукаційному процесі навчального закладу»  

    14. Олена Бужинська, учитель початкових класів, «старший учитель», Загальноосвітня школа №1 Новокаховської міської ради ім. О.П. Довженка, учасник Всеукраїнського експерименту за темою «Психолого-педагогічне забезпечення особистісно зорієнтованої освіти на засадах гуманної педагогіки в середньому загальноосвітньому закладі» (науковий керівник С.Крук). Переможець Всеукраїнського фестивалю педагогічної майстерності (гран-прі) «Гуманізація освітнього простору: з Україною в серці», у номінації «Підтримай воїна світу»

    Майстер-клас: «Бінарний урок читання та образотворчого мистецтва. В.Сухомлинський «Краса душі» Настрій природи. Сутінки» 

     15.   Станіслав Крук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри практичної психології та педагогіки Хмельницького національного університету, Лауреат премії імені Богдана Хмельницького, віце-президент Міжнародної асоціації громадських об'єднань «Міжнародний Центр гуманної педагогіки», президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки

    Майстер-клас: «Любов як спосіб  облагородження свідомості»

                В рубриці « ПЕРЛИНКИ  МОГО  ДОСВІДУ» учасники могли познайомитися з досвідом:

     1. Марцафей Ірина Вікторівна, вихователь Станіславського ясел – садка Білозерського району Херсонської області, володар гран – прі конкурсу буктрейлерів «Я обираю читання» в рамках ІІІ Всеукраїнського фестивалю педагогічної майстерності «Роль дитячої книги у формуванні гармонійно розвиненої особистості»

    Назва: Як любити дитину в дитячому садку.

     2.  Свистович Лілія Євгенівна, директор Винниківської санаторної школи-інтернату, голова ГО «Школа мрій»

    "Любов у дії»

     3. Тесленко Олена Романівна, вчитель початкових класів, «старший вчитель», Загальноосвітня школа №1 Новокаховської міської ради ім. О.П. Довженка. Переможець Всеукраїнського Фестевалю педагогічних ідей « Гуманізація освітнього простору у вимирі педагогіки В. О. Сухомлинського» (номінація «Школа радості»), нагороджена почесною грамотою за активну участь у творчому впровадженні ідей В.О. Сухомлинського в освітню практику.

    Інтегрований урок з природознавства та читання. Ідеї В. Сухомлинського на уроках природознавства. «Птахи» (фрагмент уроку).

    Лейтмотив: Як не буде птахів,то і людське серце стане черствішим” (М. Стельмах);

    Стверджувальна ідея: Природа - це найкраща з книг, написана на особливій мові. Цю мова треба вивчати.  Н.Г. Гарін-Михайлівський.

    4 Антіпова Наталя Миколаївна, вихователь-методист комунального дошкільного навчального закладу «Дзвіночок» м.Першотравенська, Дніпропетровської обл.; керівник міської творчої групи вихователів-методистів м.Першотравенська; нагороджена почесною грамотою Міністерства освіти і науки України за сумлінну працю та впровадження освітніх технологій; переможець конкурсу «Кращий кабінет методиста ДНЗ» 2016 року громадської організації «Наукове гуманітарне товариство»   (III рейтингове місце) серед 100 кращих ДНЗ;

    Ригаль Лариса Вікторівна, вихователь комунального дошкільного навчального закладу «Дзвіночок» м.Першотравенська, Дніпропетровської обл.

    Семінар-практикум «Діти з особливими потребами»

     5.  Ходюк Олена Станіславівна, учитель-методист із зарубіжної літератури Шумського НВК "загальноосвітний навчальний заклад І-ІІІ ступенів - гімназія" Тернопільської обл. 

    Тема: "Від філософії легкокрилості - до філософії серця".

     6. Живчук В’ячеслав Леонідович, кандидат технічних наук,  Серьогіна Анастасія Юріївна, Громадська організація "Інститут життя", м. Львів.

    Назва доповіді: "Альтернативна шкільна освіта. Родинні школи".

     7. Марія Кіба – учитель англійської мови, зарубіжної літератури ЗОШ № 8 м.Дрогобича Львівської області

    «Давайте відпочинемо! Острівець здоров'я, радості, усмішок і позитиву на уроці (сезонні валеохвилинки)»  

                Бачиться, що всі поставлені перед собою завдання, а саме:  

    -                     осмислення любові як педагогічної категорії;

    -                     прийняття сучасного освітнього процесу у просторі духовного гуманізму;

    -                     ознайомлення з досвідом діяльності кращих педагогів України;

    -                     пошук педагогічних методів та прийомів піднесеної любові до дитини;

    -                     налагодження співпраці між батьками та педагогами як духовної взаємодії між учасниками навчально-виховного процесу;

    -                     пошук однодумців для створення і реалізації спільних проектів;

    -                     підвищення рівня педагогічної спроможності суспільства;

    -                     згуртування педагогічної та громадської спільнот України

    фестиваль успішно виконав.

    Результатом його роботи   стало ухвалення Звернення до педагогічної та батьківської громадськості України, яке після одноголосного схвалення  було вкладене в спеціальну пляшку й передане на збереження в Хмельницькому культурно-просвітницькому центрі президенту Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації гуманної педагогіки п.Станіславу Круку з тим, щоб через 25 років на черговому освітянському форумі відкрити й звірити, наскільки нам вдалося виконати поставлені зараз перед собою завдання і наскільки актуальними виявляться вони для громади 2042 року.

    Фестиваль завершився. «Все минає, а любов  після всього зостається», - мудро підмітив наш великий філософ Г. Сковорода. Любов залишилася у серцях, яку учасники,  роз’їхавшись по Україні, повезли її вам, діти,  вам, люди, тобі, світе, й найголовніше, Тобі, Господи, благослови нас на наше служіння, дай мудрості й творчого терпіння гідно виконувати свою місію Учителя.