20 червня 2025 року у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся вебінар «Штучний інтелект у щоденній практиці ІРЦ: від діагностики до розвитку потенціалу», організований для директорів інклюзивно-ресурсних центрів Львівської області. Захід став продовженням серії ініціатив, спрямованих на осучаснення підходів до підтримки дітей з особливими освітніми потребами в умовах цифрової трансформації освіти.
З вітальним словом до учасників звернулася Марія Васюник-Кулієва, головна спеціалістка департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, ініціаторка заходу. Вона підкреслила важливість формування індивідуальної освітньої траєкторії кожного працівника інклюзивно-ресурсного центру, адже саме від рівня цифрової обізнаності фахівців залежить ефективність психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами.
Ірина Суховерська, завідувачка кабінету інформаційно-комунікаційної діяльності ЛОІППО, кандидатка історичних наук, провела змістовну презентацію, під час якої познайомила учасників з основами формування ефективних запитів (промптів) у середовищі популярних штучних інтелектів – Gemini та You.com AI. Вона звернула увагу на практичне застосування нейромереж у діяльності ІРЦ, зокрема для роботи з дітьми з порушенням слуху та розладами аутистичного спектра.
Під час вебінару панувала активна дискусія. До обговорення теми активно долучилися керівники ІРЦ з різних куточків області: Марія Гоголевська (Турківський ІРЦ), Лідія Гиз (Мостиський ІРЦ), Ірина Шустов (Дрогобицький ІРЦ). Учасники обмінялися досвідом впровадження цифрових інструментів у власних центрах, розповіли про вже апробовані інструменти та висловили зацікавлення у розширенні спектру можливостей, які пропонують сучасні технології на підтримку дітей.
Підсумовуючи результати вебінару, учасники зійшлися на думці про доцільність і актуальність продовження навчання у форматі онлайн вже у вересні 2025 року. Очікується, що наступні зустрічі будуть зосереджені на практичному відпрацюванні кейсів та алгоритмів взаємодії з нейромережами у межах проведення комплексної оцінки розвитку дитини.
Таким чином, Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти спільно з партнерами продовжує підтримувати ініціативи, що сприяють професійному зростанню фахівців інклюзивної освіти та впровадженню сучасних інновацій в освітній простір.

