Академія освітнього коучингу

27 вересня 2024 р., напередодні 106-ї річниці від дня народження видатного українського педагога, психолога, публіциста, письменника, поета, мислителя Василя Олександровича Сухомлинського (28.09.1918 – 02.09.1970), відбувся черговий вебінар «Академії освітнього коучингу» із серії «Українознавчі аспекти» для  педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і позашкільної освіти на тему «Василь Сухомлинський – педагог-коуч».

Спікерка Ліліана Кудрик – доцентка кафедри суспільствознавчої освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидатка філософських наук, доцентка – обґрунтувала думку про коучинговий стиль мислення і педагогічної діяльності В.Сухомлинського,  адже він базується на тренуванні мислення й усвідомлення і важливим його інструментом є запитання.

В.Сухомлинський бачив майстерність педагога в тому, що він не дає учневі  готові знання, а вчить їх добувати: відкривати істину,  відповідати на запитання, пригадувати те, що вже є у «коморі свідомості». В.Сухомлинський також критикував формалізм і заходоцентризм у вихованні. Для нього виховання – це «боротьба за душі дітей», це спосіб життя, заохочення до самовиховання, яке має стати центральною проблемою шкільного життя. Щоб здійснювати навчання і виховання в коучинговому стилі, необхідно підвищувати рівень психолого-педагогічної культури батьків і вчителів.

Було обґрунтовано також виховну і терапевтичну роль казки, у якій, за В. Сухомлинським, дитина утверджує гідність мислення, без якої неможливо уявити дитячого мислення і дитячої мови.

Постійна турбота про здоров’я та емоційне благополуччя вихованців, розуміння самоцінності дитинства і визнання дитини вищою цінністю, любов до дитини і вміння розкрити її творчий потенціал на засадах природовідповідності, гуманне спілкування, індивідуальні бесіди з учнями – ці коучингові підходи, які втілював визнаний класик педагогічної думки ХХ ст., носій педагогічної мудрості світового масштабу В.О.Сухомлинський, і сьогодніє найважливішими умовами створення сприятливого для гармонійного розвитку дитини освітнього середовища.

Слухачі вебінару отримали відповіді на свої запитання, поглибили знання про творчу спадщину В.Сухомлинського, подивилися на неї під дещо новим кутом зору, отримали стимул для подальшого удосконалення педагогічної майстерності.

Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.youtube.com/live/gDU9LovEUCE

Партнери