Знайомимо з успішними практиками EdCamp Stryi!
2 травня 2025 року в межах магістральної (не)конференції EdCamp Stryi «Нова українська школа: педагогічні спільноти як рушії змін», що проходила у Стрийській гімназії імені Василя Стасюка, співорганізатором якої був Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, відбулася надзвичайно практикоорієнтована та надихаюча майстерка Ольги Банах, старшої викладачки кафедри педагогіки Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Ця подія стала вагомою складовою не тільки (не)конференції, але й ширшого професійного діалогу про зміни в освіті, адже у фокусі заходу перебувала саме початкова школа.
Майстерка Ольги Банах під назвою «Практика впровадження педагогічних інструментів Нової української школи» стала для вчителів початкових класів унікальною можливістю не просто почути, а побачити, відчути й прожити урок НУШ. Протягом 45 хвилин педагоги були повноцінними учасниками інтегрованого уроку на тему «Яблуко» – від ранкової зустрічі до підсумкового кола.
Особливу увагу було приділено демонстрації того, як навіть у стислий час можна ефективно провести ранкову зустріч, дотримуючись алгоритму та гармонійно вплітаючи її в тематичний контекст уроку. Учасники обговорювали яблуко, шукали інформацію, дискутували, ставили гіпотези, ділилися досвідом і досліджували його усіма органами чуття.
У майстерці були практично впроваджені різноманітні інструменти НУШ, зокрема:
- технологія «ЗХН» (Знаю – Хочу дізнатись – Навчився);
- методи «Займи позицію», «Кооперативне навчання»;
- інтерактиви «Крісло автора», «Мозковий штурм», «Швидкі побачення»;
- особлива «суперсила» – «Поки що!», яка стимулює віру учнів у власний поступ.
На завершення, під час підсумкового кола учасники рефлексували над власним досвідом: що нового дізналися, чого навчилися, а також, використовуючи «метелик» громадянських компетентностей Ради Європи, визначали життєві компетентності, які розвивались завдяки діяльнісному підходу. Це була справжня педагогіка дії, де кожен учасник став співтворцем освітнього процесу.
Цей досвід вкотре підтвердив: педагогічні спільноти справді є рушіями змін, а навчання – живим, натхненним і сповненим змісту.