11 вересня 2024 року відбувся навчальний семінар «Оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів у НУШ» для працівників Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, який провели Наталія Пастушенко, заступниця директора з науково-педагогічної роботи, доцентка кафедри гуманітарної освіти, кандидатка педагогічних наук, та Ірина Костюк, методистка кабінету координації впровадження НУШ, викладачка кафедри суспільствознавчої освіти.
Наталія Пастушенко у своєму виступі зосередила увагу на загальних підходах до оцінювання результатів навчання учнів. Вона зауважила, що є невідповідність між Рекомендаціями та Законом України «Про повну загальну середню освіту», зокрема щодо основних видів оцінювання. Доповідачка охарактеризувала основні функції та види оцінювання і детально розглянула приклад підсумкової роботи з української літератури у 5 класі. На цьому прикладі було продемонстровано процедури оцінювання, зокрема: як планувати оцінювання за групами результатів; як обирати очікувані результати, що будуть оцінюватися; як укладати і оцінювати підсумкову роботу; як переводити «сирі» бали за роботу у 12-бальну шкалу.
Ірина Костюк під час своєї презентації показала зміни щодо підходів до оцінювання у класах НУШ, які запроваджуються згідно Наказу МОН від 02.08.2024 порівняно з наказом від 01.04.2022 року. Було наголошено на змінах у Свідоцтві досягнень як щодо характеристики навчальних результатів, так і щодо характеристики навчальної діяльності, яка суголосна з набутими наскрізними вміннями, зазначеними у Державному стандарті базової середньої освіти. І.Костюк звернула увагу на нормативну ієрархію документів, які визначають сутність та види оцінювання, порекомендувавши звертати увагу на положення статті 17 Закону України про повну загальну середню освіту та опис освітніх результатів, визначених Стандартом. На прикладі освітньої галузі «Громадянська та історична освіта» доповідачка запропонувала зразки завдань для перевірки знань учнів 5-6 класів, які водночас дають вчителю розуміння досягнення школярами запланованих освітніх результатів відповідно до мети галузі, інтегрованого курсу та теми.
На семінарі було прийнято рішення про підготовку методичних рекомендацій для оцінювання результатів навчання учнів з усіх навчальних предметів.