Навчання працівників інституту

27 листопада 2024 року відбувся навчальний семінар для працівників КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» «Інклюзія в розрізі життя», який проводили працівники кабінету «Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти».

Семінар розпочався із бесіди з неординарними особистостями, які  мають цікаві хобі, успішні в спілкуванні, соціалізації, взаємодії, надихають щирістю та безпосередністю, але потребують  додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі. Працівники інституту мали змогу створити «портфоліо» дітей, тобто дізналися, що вони люблять (ігри, іграшки, їжа, місця, активності); їхні улюблені заняття та завдання; хобі, відвідування секцій та гуртків та інші цікаві аспекти із життя.

Галина Кузь та Наталія Шамраєнко, методистки кабінету «Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти», ознайомили колег із правилами комунікації з людьми з інвалідністю. Галина Кузь зазначила, що кожен свій стан переживає по-своєму, тому важливо не скільки слова, як вчинки: не так важливо, як нас назвуть, а як з нами поводяться.

Світлана Магарська, методистка кабінету «Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти», охарактеризувала як це бути батьками дітей з особливими освітніми потребами. Вона зазначила, що бути мамою особливої дитини – це щодня вчитися не порівнювати свого сина з однолітками, а лише з ним вчорашнім, і радіти кожній маленькій перемозі.

Галина Вархолик, завідувачка кабінету «Обласний ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти», кандидатка педагогічних наук, наголосила на необхідності створення інклюзивного підприємництва для молоді з особливостями розвитку. Вона презентувала соціальний проєкт «Тісто зі змістом», місія якого – сприяння ефективній участі молоді з особливостями розвитку на рівні з іншими, а мета – працевлаштування та соціальна адаптація молоді з інвалідністю, формування простору для відпочинку осіб з особливими освітніми потребами. Вона зауважила, що найперше – діти, а особливості та діагнози – другорядне. Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними.

Партнери