Навчання тренерів-педагогів учителів біології

У жовтні 2024 р. у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулося навчання тренерів-педагогів учителів біології за програмою підвищення кваліфікації «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти. Біологія».  

Мета навчання: підготовка вчителів біології до прийняття та усвідомлення новітніх процесів навчання та оцінювання за Державним стандартом базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти, до змін у змісті освіти, методах і підходах до освітнього процесу, методиках навчання на уроці з метою формування відповідних компетентностей учнів.

Упродовж навчання опрацювали такі питання:

  • Концептуальні засади реформи «Нова українська школа».
  • Психологія навчання та особливості пізнавальних процесів учнівства у сучасних умовах.
  • Діяльнісний підхід у вивченні біології.
  • Особливості оцінювання в другому циклі базової освіти.
  • Конструювання навчальної діяльності на уроках біології.

Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР ЛОІППО, акцентувала увагу на діяльнісному підході у вивченні біології, презентувала фішки/родзинки педагогічного дизайну сучасного уроку біології. Розповіла про особливості оцінювання в другому циклі базової освіти: види оцінювання та запропоновані МОН моделі оцінювання за групами результатів.

Сергій Пазюк, заступник директора з науково-педагогічної роботи КЗ ЛОР ЛОІППО, розповів про способи фіксації освітніх результатів та роботу на електронних платформах журналів для ЗЗСО. Він наголосив на важливості правильного підходу до здійснення формувального оцінювання на уроці, презентував можливості електронного журналу для здійснення записів результатів навчання учнів з подальшим їх аналізом та виставленням підсумкових оцінок. 

Олена Стадник, завідувачка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР ЛОІППО, охарактеризувала психологічні особливості учнівства 7-9 класів, акцентувала увагу на мотивації – ключовому факторі успішного навчання. Викладачка запропонувала техніки, як взаємодіяти, спілкуватись з підлітками, надала рекомендації, як утримувати увагу, працюючи із сучасним поколінням.

Педагоги активно працювали в групах над питаннями, що стосуються конструювання навчальної діяльності, мотивації, видів оцінювання. Конструювали дизайн уроку біології, добираючи ефективні види діяльності. Створювали кмітливі /розумні гексагони, кола знань, живі бібліотеки, побували у ролі зелених детективів, розкриваючи секрети рослин/тварин. Виконали цілу низку тренінгових вправ («4 квадрати», «Ключі», «Дерево побажань», рефлексійні вправи «5- 4-3 -2-1», «3-3-3», «3 моменти» та ін.).

Тренери-педагоги занурилися в обговорення основних викликів реалізації нового стандарту та можливих стратегій їх подолання. Учасники обговорювали проблеми, ділилися досвідом,  враженнями та аналізували отримані знання й інструменти для подальшої роботи під час навчання на місцях.  

Протягом листопада 2024 року педагоги-тренери продовжать навчання у професійних спільнотах своїх територіальних громад, допоможуть зреалізувати зміни у викладанні біології в рамкам реформи Нової української школи.

Партнери