У травні 2025 року Львів став майданчиком важливої робочої зустрічі освітян-дошкільників з Харкова, Луцька, Києва, Кам’янця-Подільського та самого Львова. Метою зібрання стало обговорення та удосконалення ініціативи — «Акселерованої Програми підготовки вихователів дошкільної освіти», презентованої Соломією Бойкович. Ця програма має на меті не лише прискорити процес підготовки вихователів, а й забезпечити його актуальним змістом, який відповідає сучасним викликам та потребам. Проєкт реалізується за підтримки міжнародних організацій, що мають значний досвід у сфері розвитку дітей: Sesame Workshop в Україні, The LEGO Foundation Україна, International Child Development Initiatives. З українського боку партнерами виступають ГО «Добра освіта» та Міністерство освіти і науки України.
Програма, що налічує 240 академічних годин, має стати частиною навчальних планів державних педагогічних закладів вищої освіти та інститутів післядипломної педагогічної освіти. Для розуміння потреб потенційних слухачів, замовили глибоке соціологічне дослідження від агенції ФАМА. Його результати показали найбільшу зацікавленість у темах «Навчання через гру» та «Гра як наскрізний підхід у роботі вихователя».
У зустрічі взяв участь Павло Хобзей, директор Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, який наголосив, що хоч створення інноваційної програми підготовки вихователів є важливим кроком, однак варто реально оцінювати першочергові виклики, з якими стикається українська система дошкільної освіти. На його думку, основною проблемою є не відсутність кваліфікованих кадрів, а вкрай низький рівень заробітної платні, який демотивує наявних і потенційних працівників.
Роман Шиян, один із провідних розробників Державного стандарту НУШ, окреслив тренд «мікрокваліфікацій» — коли кожен фахівець за допомогою мікро-навчань може сформувати індивідуальний освітній пакет.
Оксана Рома, керівниця освітніх проєктів the LEGO Foundation, зауважила, що сучасна освіта вже зараз має дати відповідь на питання, як бути з кліматичними викликами, наслідками епідемії ковіду на виконавчі функції дітей і потребою вводити курси з навчання соціально-емоційних навичок.
Христина Шабат, керівниця Центру гідності дитини при Українському католицькому університеті, підкреслила, що першочерговим є питання безпеки дітей як фізично, так і психічно.
Олена Масовець зауважила, що мотивація важливіша за диплом: усвідомлене покликання до праці з дітьми і наступна перекваліфікація/суміжна спеціалізація можуть покращити якісно педагогічні команди дошкільних закладів.
До складу робочої групи увійшли представниці кафедри педагогіки — Ольга Банах і Наталія Тодчук. Вони працювали над адаптацією змісту Програми до умов реальної роботи у ЗДО, з урахуванням професійного стандарту вихователя та потреб системи. Також учасники робочої групи ознайомилися з тим, як продовжують працювати успішні проєкти акселерованих навчальних програм, запущені в Ірландії та Узбекистані.
Також учасники відвідали приватний садок «Пташеня» у Львові, де вивчали середовище, побудоване за принципами сучасного дитячого розвитку. Протягом дводенної зустрічі активно застосовувалися інтерактивні формати: обговорення, вправи, дискусії у форматі «Світового кафе».
Підсумком стало зростання експертного рівня учасників, посилення практичного змісту програми та впевненість у потребі її впровадження як інструменту підвищення якості дошкільної освіти в Україні.