25 квітня 2024 року у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся обласний семінар-практикум для методистів, керівників підрозділів закладів позашкільної освіти Львівської області на тему «Формувальне оцінювання освітніх досягнень вихованців закладів позашкільної освіти», на якому обговорили важливість впровадження формувального оцінювання, застосування підходів і технологій оцінювання, вироблення критеріїв щодо взаємооцінювання та самооцінювання, надання зворотнього зв’язку для вдосконалення освітнього процесу.
Мета семінару: активізувати педагогів до оцінювання у позашкільній освіті та надати практичні інструменти формувального оцінювання задля підвищення освітніх досягнень вихованців. Cемінар організувала Світлана Тупись, методистка кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Вона наголосила на необхідності застосування формувального оцінювання як інструменті мотивації та залученні вихованців до закладів позашкільної освіти, що стане умовою вдосконалення освітнього процесу, а також помічником у роботі з батьками.
Христина Чушак, кандидатка політичних наук, завідувачка кафедри освітньої політики КЗ ЛОР ЛОІППО, визначила характеристики формувального оцінювання, продемонструвала елементи і техніки формувального оцінювання, презентувала інтерактивні вправи, за допомогою яких педагоги навчалися як ставити відкриті запитання та надавати зворотний зв’язок.
Лілія Жукевич, заступниця директора з навчально-виховної роботи Центру науково-технічної творчості учнівської молоді Львівської міської ради, надала методичні рекомендації щодо оцінювання досягнень вихованців за результатами: формувальне оцінювання без оцінювання, підсумкове оцінювання, можливу модель самооцінювання, які вони розробили на основі формування внутрішньої системи забезпечення якості у закладах позашкільної освіти.
Семінар пройшов активно: учасники працювали з окремими техніками формувального оцінювання: «Cигнал рукою», «Світлофор», «Вимірювання температури», «Червоні/зелені диски» та отримали алгоритм впровадження цих технік в освітній процес закладів позашкільної освіти.