20 листопада 2024 року на базі Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум «Техніки коучингу в роботі педагога-організатора» для педагогів ЗЗСО Шептицької міської ради. Організатори семінару: Ліліана Кудрик, доцентка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», кандидатка філософських наук, Галина Колбун, педагог-організатор Гімназії № 8 Шептицької міської ради, та Ольга Пляцко, консультантка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Шептицької міської ради.
Ліліана Кудрик розповіла про історію і філософію коучингу як комунікативного партнерського співробітництва, особливості коучингового стилю мислення і педагогічної діяльності, майстерність ведення діалогу і мистецтво постановки сильних коучингових запитань, інструменти і техніки освітнього коучингу та доцільність їх застосування в роботі організатора виховного процесу.
Учасники семінару практично опановували техніки коучингу: вимірювали рівень розвитку своєї коучингової компетентності за допомогою шкалювання, визначали свої сильні і слабкі сторони як лідерів і комунікаторів за допомогою техніки «Колесо балансу», ставили професійні й особисті цілі за методикою SMART, визначали свою здатність ефективно спілкуватися в коучинговому стилі за чек-листом «16 ознак супер-коуча», вчилися давати лідерам учнівського самоврядування грамотний, конструктивний зворотний зв’язок; апробували техніки постановки запитань, працюючи в парах («4 запитання планування», «11 запитань»); розглядали моделі коучингу для розвитку критичного, рефлексивного, системного мислення («Піраміда Р. Ділтса», техніки самокоучингу та ін).
Галина Колбун презентувала досвід роботи учнівського самоврядування гімназії № 8; розповіла про структуру учнівського парламенту, його роль у житті гімназії, поділилась напрацюваннями, здобутками, планами роботи учнівського самоврядування закладу.
Педагоги-організатори переконалися в дієвості коучингових інструментів, у їх здатності сприяти формуванню активної творчої особистості учня – мотивованого учасника учнівського самоврядування, лідера свого життя, відповідального та ініціативного члена команди. Вони поділилися своїми позитивними враженнями, замислилися про те, які зміни, що відповідають вимогам часу, можна внести у свою роботу з допомогою коучингових підходів і технологій.
Ольга Пляцко проаналізувала результати роботи семінару, обговорила з педагогами необхідність подальшого поглибленого вивчення і застосування інструментів коучингу.
Після інтенсивної роботи на семінарі-практикумі педагоги-організатори поринули у стихію духовного коучингу: мали нагоду подумати про сенс життя, призначення людини, виконання своєї життєвої місії, відвідавши єдиний в Україні музей сакральної вишивки, послухавши натхненну розповідь екскурсовода музею Наталії Струк про життєвий і творчий шлях автора вишиваних ікон отця доктора Дмитра Блажейовсього.