Фінальний етап XV Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка

Не одцуравсь того Слова, що мати співала, як малого повивала.

А на москалiв не вважайте, нехай вони собi пишуть по-своєму, а ми по-своєму. У них народ i слово, i у нас Народ i Слово.

А чиє краще, нехай судять люди.

Т. Шевченко

Сьогодні, як ніколи, наша Батьківщина потребує молодих талановитих письменників, журналістів, які творчою працею надихатимуть громадянське суспільство, розповідатимуть світу про неповторний край ‒ Україну.

Конкурс імені Тараса Шевченка, який відбувся 15 лютого 2025 року, дає можливість ще раз звернутися до поетичного спадку Великого Кобзаря, продемонструвати оригінальний рівень володіння рідним словом.

Учасники фінального етапу ХV Міжнародного мовно-літературного конкурсу імені Тараса Шевченка прослухали вітання Міністра освіти і науки України Оксена Лісового, яке зачитала головна спеціалістка департаменту освіти і науки Львівської ОДА Ірина Микитка, а також відеовітання Тараса Креміня, Уповноваженого із захисту державної мови, у якому прозвучало побажання, щоб цей рік став роком української перемоги, а також роком вагомих здобутків учасників конкурсу.

Членкиня оргкомітету, вчителька української мови та літератури Рава-Руського ліцею, вчителька-методистка, кандидатка філологічних наук Мирослава Мороз, провела інструктаж із учасниками конкурсу щодо вимог до написання конкурсної роботи.

У фінальному етапі конкурсу взяло участь 37 учасників. Серед них учні ЗЗСО – 21; учні ПТНЗ – 3; студенти ЗПФО – 1; курсанти ЗВО збройних сил України – 2.

Здобувачі освіти писали листа українському воїнові, шукали поетичний рядок із творчості Кобзаря, який став би гаслом для бойового підрозділу, рядки, якими Україна могла б вітати усіх, хто приїздить до нашої країни сьогодні, есе за темою «Кольорова гама поезій Тараса Шевченка», у якому розкривали тему кольороназв у творчості поета, міркували над питанням: яке місце в Україні найбільше асоціюється із життям Тараса Шевченка, у якому музичному стилі можна було б виконати його вірш, щоб у результаті записати «вірусний» відеоматеріал для сучасних соціальних мереж, які максимально привернули б увагу до творчості Кобзаря. Пропонували концепцію загальнонаціонального флешмобу та у який спосіб можна було б сьогодні об’єднати всю країну за допомогою Шевченкової творчості, описували концепцію сучасної інсталяції (просторової мистецької композиції), що мала б назву «Тарас Шевченко на війні», концепцію відео для соцмереж (Instagram, Facebook, TikTok тощо), яке привертало б увагу до однієї із поезій Тараса Шевченка, концепцію проєкту освітньо-наукового HUB-простору, який матиме назву «Тарас Шевченко – мистецтво чину й правди».

Писали статтю до науково-популярного видання «Творчість Тараса Шевченка – на допомогу фронту», від імені Тараса Шевченка мотиваційне звернення до воїнів ЗСУ, осучаснюючи уже в контексті ХХІ ст. стиль листів і щоденникових записів Т. Шевченка, щоб надихнути військових і подарувати віру в переможне майбутнє України.

Відповідальна за проведення конкурсу в регіоні, методистка КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Марія Деленко, поки фіналісти виконували завдання, поділилася із педагогогами ідеями, як використовувати ШІ для розвитку творчих здібностей здобувачів освіти, зокрема і при вивченні творчості Тараса Шевченка.

Висловлюємо вдячність учителям, викладачам за підготовку переможців обласного етапу конкурсу.

Шевченко, Україна, рідний народ ‒ це те, що живить високі поривання і прагнення української дитини, народжує творчість, пізнання рідного Слова, осягнення світу і себе у ньому.

Деленко Марія,
методистка кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР ЛОІППО

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери