Навчання тренерів-педагогів НУШ професійних спільнот громадянської та історичної освіти

У жовтні 2024 року відбулося навчання педагогів-тренерів професійних спільнот громадянської та історичної освіти за програмою підвищення кваліфікації «Реалізація Державного стандарту базової середньої освіти в другому циклі базової середньої освіти. ГІО». Навчання організувала і провела Ірина Костюк, регіональна координаторка впровадження НУШ у базовій освіті, викладачка кафедри суспільствознавчої освіти  КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».

Мета навчання: поглиблення професійної компетентності вчителів, які працюють у 5-7 класах НУШ, розуміння ними процесів переходу від адаптаційного циклу 5-6 класів до періоду базового вивчення предметів у 7 класі, психолого-когнітивних особливостей молодших підлітків в умовах змін до результатів навчання та триваючих освітніх втрат і розривів.

Особливо актуальною темою є перехід на нову модель оцінювання згідно з динамікою досягнення обов’язкових освітніх результатів за Державним стандартом базової середньої освіти 2020 р, беручи до уваги положення Закону про загальну середню освіту, професійний стандарт вчителя та поточні методичні рекомендації МОН.

Сергій Пазюк, заступник директора з науково-педагогічної роботи Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, провів навчальну сесію про способи фіксації освітніх результатів та роботу на електронних платформах журналів для ЗЗСО. Протягом трьох днів навчання педагоги-тренери працювали над питаннями реалізації завдань ДСБО у галузі громадянської освіти, враховуючи систему орієнтирів для оцінювання та перелік базових знань освітньої галузі, компетентнісний потенціал, вимоги до формування наскрізних вмінь. Вчителі працювали над практичними вправами щодо укладання компетентнісно орієнтованих запитань і завдань на уроках, відпрацьовували навички укладання навчальної програми на основі модельних при виборі інтегрованих курсів чи окремого вивчення предметів галузі відповідно до типової освітньої програми 2024. Окремим питанням було організація співпраці шкільної команди з колегами, які також працюють у класах НУШ. Протягом осінніх канікул і листопада 2024 року навчені педагоги-тренери продовжать навчання у професійних спільнотах своїх територіальних громад.

Партнери