Марунич Людмила

Посада
Викладачка кафедри практичної психології

Освіта: Київський державний педагогічний інститут ім. М.Драгоманова, спеціальність «Дефектологія»
Графік консультацій: середа (10:00 – 16:00)
Електронна пошта: 

Напрямки роботи:
– науково-педагогічний супровід педагогів, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами;
– практичні аспекти соціально-психологічного та педагогічного супроводу учасників освітнього процесу;
– кураторство груп слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів-логопедів, вчителів-дефектологів, асистентів вчителя, вихователя;
– керівництво творчими групами  педагогів, які працюють над розробками і підготовкою до друку програм, методичних та навчальних посібників;
– консультації педагогічних працівників щодо навчання та виховання дітей з порушеннями мовлення.

Про викладача
Вчитель-логопед вищої категорії, вчитель-методист. Науково-педагогічний стаж роботи 48 років, співавтор понад 20 посібників та програм. Автор і співавтор програм підвищення кваліфікації педагогів.

Доробок викладача
Програми:

402 Розвивальні, проективні та інтерактивні методики в корекційній роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
403 Сучасні підходи до організації психолого-педагогічного діагностичного обстеження мовлення дітей з особливими освітніми потребами.
405 Порушення писемного мовлення в дітей з особливими освітніми потребами.
404 Психологічні компетентності вчителя-дефектолога.
401 Психолого-педагогічна характеристика дітей з особливими освітніми потребами та особливості роботи з ними в умовах інклюзивного закладу освіти.
400 Особистісний розвиток, навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами в закладах дошкільної та загальної середньої освіти.
Загальне недорозвинення мовлення у дітей  дошкільного та молодшого шкільного віку та корекційна робота по його подоланню.
Сучасні вимоги до навчального процесу в спеціальному закладі освіти

Навчально-методичні комплекси:
1. Навчально-методичний посібник «Перед тим, як ваша дитина піде до школи» (з двох частин: діагностичної і практичної) по підготовці дітей до навчання грамоти та попередженню порушень писемного мовлення. – Львів: НРЦ «Левеня». – 2000. – 71 с.
2. Методичний посібник «Психолого-педагогічні основи ранньої діагностики і корекції вад психофізичного розвитку». – Львів: Апріорі. – 2011. – 91 с.
3. Методичний посібник «Зміст та організація корекційної роботи вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу». – Львів: Апріорі. – 2011. – 94 с.
4. Співавтор посібника для батьків «Абетка для дорослих:  порадник для батьків сліпих і слабозорих дітей». – Львів: Апріорі. – 2010. – 130 с.
5. Навчально-методичний посібник «Формування та розвиток комунікативних компетентностей у дітей із розладами спектру аутизму». – Львів: ЛОІППО. – 2020. – 114 с.
6. Методичні рекомендації до програми та програма з  логоритміки для дітей дошкільного віку з вадами психофізичного розвитку. – Львів: Апріорі. – 2011. – 91 с.
7. Методичні рекомендації для педагогів  навчальних закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання «Психолого-педагогічні особливості дітей з ООП». – Львів: ЛОІППО, 2020. – 48 с.
8. Методичні рекомендації для педагогів закладів дошкільної та загальної середньої освіти з інклюзивною формою навчання  «Орієнтовна схема характеристики учня з ООП». – Львів: ЛОІППО. – 2022. – 6 с.

Публікації:
1. Експериментальне обстеження стану сенсо-моторних здібностей у слабозорих дітей з порушеннями письма . Розвиток творчих здібностей дітей засобами мовлення: Збірник наукових праць. – Випуск11. – Київ-Запоріжжя. – 1998. – с. 261-265 (співавтор).
2. Методики обстеження сенсо-моторних функцій у дітей, схильних до порушень писемного мовлення». // Логопедія. – 2009 (співавтор).
3. Рання діагностика та попередження схильності слабозорих дітей до порушень писемного мовлення: Збірник наукових праць. Випуск 16. Шляхи розвитку дітей з особливими потребами частина ІІ. – Київ-Запоріжжя. – 1999. – с. 70-74.
4. Обстеження мовленнєвого розвитку дітей раннього віку: Збірник статей Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні питання практичної психології та логопедії в закладах освіти України». – Харків. – 1998.

Розробки:
1. Програма з логоритміки для дітей дошкільного віку з порушеннями психофізичного розвитку.
2. Програма та орієнтовне тематичне планування для загальноосвітніх    закладів першого ступеня  для дітей зі зниженим зором (співавтор).
3. Програми для дошкільних закладів (груп) компенсуючого типу для дітей з вадами зору (співавтор).
4. Тематичне планування корекційних занять з дітьми  із загальним недорозвиненням мовлення ІІ-ІІІ рівня (співавтор та укладач).

Партнери