Семінар вчителів історії Стрийської територіальної громади

11 квітня 2023 року в Центрі професійного розвитку педагогічних працівників Стрийської територіальної громади відбувся семінар «Викладання інтегрованого курсу історії в 6 класі НУШ: модельні програми та навчально-методичні комплекти».

Ірина Кизима, директор КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Стрийської міської ради, запросила вчителів історії Стрийської територіальної громади до конструктивної співпраці та налагодження ефективної діяльності професійної спільноти.

Світлана Рубан, вчителька історії Стрийського ліцею №7, очолює професійну спільноту вчителів історії, що об’єднує представників сорока закладів освіти територіальної громади. Вона запропонувала колегам долучитися до підготовки навчальних програм з історії для Нової української школи і взяти участь в конкурсі конкурс навчальних (модельних) програм, оголошеному департаментом освіти і науки ЛОДА.

Ірина Васильків, старша викладачка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», розповіла про сучасні погляди на змістове наповнення історії найдавніших часів та Стародавнього світу в шкільному курсі історії,  наголосивши на необхідності відмови від використання старих, часто ще радянських, термінів та підходів до трактування цього періоду. Учасники семінару обговорили можливості інтеграції громадянознавчого компоненту в уроки історії 6 класу. Саме в курсі історії Стародавнього світу закладається розуміння походження таких понять, як право, держава, громада, права людини, демократія, матеріальна і духовна культура, світогляд.

Ірина Дмитрівна наголосила, що всі три курси історії для 6 класу, визначені Типовою освітньою програмою,  є інтегрованими («Історія України, Всесвітня історія», «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти», «Досліджуємо історію і суспільство») і передбачають формування поваги до гідності людини та демократичних цінностей за вимогами Державного стандарту базової середньої освіти. Змішане навчання внесло свої корективи до переліку затребуваних і використовуваних методичних матеріалів. Як і раніше, обов’язковими в документації вчителя історії є модельна програма, навчальна програма, календарне та поурочне планування.

Васильків І. порадила вчителям історії підходити до укладання власних навчальних програм так, щоб вони могли відігравати роль «розширеного» календарного планування і були надійною основою для поурочного планування, яке поступово витісняє т.зв. «конспекти уроків». Для укладання критеріїв оцінювання за певною модельною/навчальною програмою і розробки завдань для діагностичного оцінювання варто «кооперуватися», щоб напрацьовувати колективний досвід.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери