26 квітня 2023 року працівники Інституту продовжили навчатися за програмою підвищення кваліфікації у форматі семінару. Тема заняття «Психологія соціальної ідентичності в умовах війни».
Модератор заходу – Вадим Васютинський, доктор психологічних наук, професор, головний науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України.
Ірина Губеладзе, доктор психологічних наук, старший дослідник, завідувачка лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, зосередила увагу на ідентичності в умовах війни: конфліктних зонах в освітньому середовищі. У контексті виступу обговорили соціально-психологічні ефекти взаємодії спільнотних ідентичностей в умовах міждержавного воєнно-політичного протистояння. Провідні психологи розповіли про головні аспекти роботи педагогічних працівників з ВПО та біженцями, людьми які зазнали тяжких психологічних травм в умовах війни.
Веніамін Вінков, кандидат психологічних наук, науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, підготував доповідь на тему «Особливості психологічної роботи з громадянами, що переживають кризу ідентичності в умовах війни». «Ідентичність прийнято розглядати як глибинну і фундаментальну властивість особистості, що полягає в усвідомленні і підтримці почуття самототожності, власної цілісності, постійності та сталості, незалежно від змін у навколишньому середовищі внутрішньо особистісних змін», – зауважив Веніамін Вінков. Під час онлайн-зустрічі представили модель актуалізації різних видів ідентичності, модель актуалізації внутрішньоструктурних загроз для ідентичності та етапи психологічного супроводу людей, які опинилися в тяжких емоційних ситуаціях. Під час заняття було презентовано мультимодальну модель подолання стресу і невизначеності Basic PH. Працівники ЛОІППО мали змогу пройти тест і ознайомитися зі своїми результатами.
Світлана Кравчук, кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України проінформувала про те, як вимірюють ідентичність ВПО та біженців і які результати отримують у психологічних лабораторіях, ознайомила з методологічними принципами та проблемами методів дослідження соціальної ідентичності, а також психодіагностичними методиками та результатами дослідження. Під час обговорення педагоги Інституту визначили концепт психологічної пружності та мали можливість скласти свій план дій турботи про себе.
Оксана Стрільчук, кандидат психологічних наук, науковий співробітник лабораторії психології мас і спільнот Інституту соціальної та політичної психології НАПН України, охарактеризувала сучасну українську школу як відправну точку розвитку екологічної відповідальності особистості, методологічні засади екологічної освіти (міждисциплінарний та діяльнісний підходи) та складові екологічної освіти (інформаційну, практичну і творчу). На завершення семінару працівники Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти обговорили свої думки, поставили запитання та підбили підсумки роботи семінару.