Савчин Марія-Віра

Посада
Доцентка кафедри природничо-математичної освіти, кандидат педагогічних наук

Освіта: Львівський державний університет ім. І.Франка, спеціальність «Викладач біології і хімії»
Графік консультацій: середа  (10.00 – 13.00)
Електронна пошта:  savchun@loippo.lviv.ua , m_savchyn@ukr.net

Напрямки роботи:
– впровадження реформи Нової української школи у процес навчання закладів загальної середньої освіти;
– методичний супровід учителів хімії та інших природничих предметів;
– упровадження ІКТ у навчальний процес;
– участь у роботі центрів професійного розвитку педагогічних працівників (проведення семінарів, круглих столів, тренінгів).

Про викладача
Авторка 5 підручників для закладів загальної середньої освіти, 2 з них (8 і 9 класи) 2-е видання (перероблене), повторно отримали Гриф МОН; понад 35  посібників, 20 з яких отримали Гриф МОН, понад 120 науково-методичних статей, з них 5 науково-популярних. Авторка Концепції навчально-методичного комплекту з курсу хімії, експериментальної програми з хімії. Співавторка  навчального посібника із підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання учнів загальноосвітніх навчальних закладів (у співавторстві Величко Л.П., Василенко С.В., Єресько О. В.).

Автореферат дисертації:
Савчин М-В. М. Дидактичні засади розробки навчально-методичного комплекту з курсу хімії основної школи: автореферат дисертації канд. пед. наук: 13.00.02. М-В. М. Савчин; наук. кер. Л. П. Величко; Інститут педагогіки АПН України. – Київ, 2005. -18 с.

Нагороди:
нагрудний знак «Відмінник освіти України» (1999), грамота Головного управління освіти і науки ЛОДА (2002); грамота Міністерства освіти і науки України (2007), грамота Департаменту освіти і науки ЛОДА (2019)

Доробок викладача
Спецкурси:

519 Комунікативні та інтерактивні методи навчання у курсі хімії закладу загальної середньої освіти
520 Тенденції навчання хімії в Новій українській школі
521 Розвиток креативності та творчих здібностей засобами хімічної науки як впровадження інноваційної компетентності
522 Шкільний хімічний експеримент як засіб діяльнісного підходу в навчанні хімії
558 Розвиток дивергентного мислення та методика тренінгів як набуття професійно-педагогічної компетентності
559 Актуальні проблеми екології та сучасні завдання «Зеленої хімії»

Підручники та посібники:
1. Хімія: підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Марія-Віра Михайлівна Савчин. − К.: Грамота, 2015. − 184 с. : іл.
2. Хімія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Марія Михайлівна Савчин. − К.: Грамота, 2016. − 224 с. : іл.
3. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Марія Михайлівна Савчин. − К.: Грамота, 2017. − 255 с. : іл.
4. Хімія (рівень стандарту : підруч. для 10 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М. М. Савчин. − К.: Грамота, 2018. − 208 с. : іл.
5. Хімія (рівень стандарту): підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл. / М. М. Савчин. − К.: Грамота, 2019. − 240 с. : іл.
6. Хімія: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. Видання друге, перероблене / Марія Савчин. – Київ: Грамота, 2021. – 208 с. : іл.
7. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. Видання друге, перероблене / Марія Савчин. – Київ: Грамота, 2022. – 256 с. : іл.
8. Збірник задач і вправ з неорганічної хімії. Для загальноосвітніх шкіл, ліцеїв та гімназій. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. – 160 с.
9. Вимірники навчальних досягнень: Діагностично-тренувальні та конт-рольно-оцінювальні завдання. Хімія. 8 клас. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2001, 2005. – 180 с.
10. Хімія. Завдання для тематичного оцінювання. 10 клас. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2001. – 120 с.
11. Органічна хімія. Задачі, вправи, тести. Для загальноосвітніх шкіл, ліцеїв і гімназій. 10-11 класи / за ред. М. М. Савчин. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2002, 2003, 2004. – 192 с.
12. Вимірники навчальних досягнень: Діагностично-тренувальні та контрольно-оцінювальні завдання. Хімія. 9 кл: методичний посібник для вчителів хімії. (у співавторстві з Н. І. Ковальчук). – Львів: ВНТЛ-Класика, 2006.  – 336 с.
13. Хімія. Тестові Завдання. 7 клас: посібник для вчителів та учнів. – Львів:ВНТЛ-Класика, 2007. – 116 с.
14. Хімія. Збірник задач і вправ. 7 клас: посібник для вчителів та учнів.  – Львів:ВНТЛ-Класика, 2007. – 244 с.
15. Хімія. Збірник задач і вправ. 8 клас: посібник для вчителів та учнів.  – Львів: ВНТЛ-Класика, 2008. – 168 с.
16. Хімія. Тестові Завдання. 8 клас: посібник для вчителів та учнів. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2008. – 192 с.
17. Хімія. Збірник задач і вправ. 9 клас: посібник для вчителів та учнів. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2009. – 174 с.
18. Хімія. Тестові Завдання. 9 клас: посібник для вчителів та учнів. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2009.  – 240 с.
19. Хімія. Тестові завдання 10 клас: посібник для вчителів та учнів. – Львів: ВНТЛ – Класика, 2010. – 176 с.
20. Органічна хімія. Різнорівневі задачі і вправи. Тестові завдання: посібник    для вчителів та учнів. – Львів: ВНТЛ – Класика, 2014. – 336 с.

Публікації:
1. Савчин М. Методологічні засади формування змісту шкільного курсу хімії». Педагогіка і психологія // Педагогічна думка. – Київ. – 2000. – № 2. (27) – С. 24-27.
2. Савчин М. Орієнтація дидактичного забезпечення на особистість учня // Рідна школа. – 2001. – № 4. – С. 54-56
3. Гірний О., Зінкевич М., Хобзей П., Савчин М. Методика діагностики навченості учнів // Біологія і хімія в школі. – 2001. – № 1.– С. 18-22.
4. Савчин М., Луцевич Д. До проблеми вдосконалення хімічної термінології та номенклатури // Біологія і хімія в школі. – 2003. – № 1. – С. 2-3.
5. Савчин М. Dydaktczny komplet z chemii dla gimnazjum // Konferencja naukova „Ucheń o zróżniko-wanych zdolnościach I uzdolnitniach we współczesnej szkole”. – Zamość. – 2004. – C. 173 – 187.
6. Савчин М. Компетентнісний підхід до оцінювання навчальних досягнень учнів з хімії у середніх загальноосвітніх закладах // Педагогічні науки. Стан та перспективи шкільної хімічної освіти // Збірник наукових праць. – Суми: СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2005. – 208 с. – С. 36-43.
7. Савчин М. Рівні предметних компетентностей (12-річна школа) // Біологія і хімія в школі. – 2007.– № 1. – С. 5-9.
8. Савчин М., Гірний О. Творчість як педагогічна проблема: тренінг творчості // Шлях освіти. − 2011. − №4. − С. 5-10.
9. Савчин М., Гірний О. Творчість як педагогічна проблема: тренінг творчості // Педагогіка і психологія. − 2013. − № 3 (80). − С. 43-50.
10. Савчин М. Розвиток критичного мислення учнів в аспекті формування їхніх предметних компетентностей з хімії // Біологія і хімія в рідній школі. – № 2. – 2018. – С. 25– 30.
11. Савчин М. Дослідницькі методи навчання хімії як основа технології навчання як дослідження // Біологія і хімія в рідній школі .– № 2.– 2020.  – С. 11- 15.
12. Савчин М. Упровадження елементів STEM, STEAM, STREAM у процес навчання природничих предметів // Біологія і хімія у рідній школі. – 2022. – № 3-4 (146-147). – С. 2 – 16.

Навчально-методичні комплекси:
1. Уроки хімії у 8 класі.  Методичний посібник для вчителів хімії. – Львів: ВНТЛ, 2002, (2003, 2004, 2005). – 164 с.
2. Уроки хімії у 9 класі. Методичний посібник для вчителів хімії. – Львів: ВНТЛ, 2002, (2003, 2004, 2005). – 220 с.
3. Уроки хімії у 7 класі: Методичний посібник для вчителів. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2008. – 158 с.
4. Уроки хімії у 8 класі. Методичний посібник для вчителів. – Львів: ВНТЛ-Класика, 2011. – 364 с.
5. Робочі зошити з хімії для 7, 8,  9, 10, 11  класів.
6. Зошити для практичних і лабораторних робіт. Хімія 8-9 класи.
7. Зошити для практичних і лабораторних робіт. Хімія 10-11 класи.

Партнери