16 червня 2025 року на базі Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти завершилися курси підвищення кваліфікації для тренерів-педагогів, які здійснюють підготовку вчителів хімії. Тематика навчання була присвячена актуальним аспектам впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у 7-9 класах Нової української школи (НУШ) за напрямом «Хімія».
Фінальне заняття проводили:
- Ольга Туриця, доцентка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР ЛОІППО, кандидата педагогічних наук;
- Олена Стадник, завідувачки кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР ЛОІППО.
У межах заняття висвітлювалися питання організації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами в умовах НУШ, а також обговорювалися ознаки та методи подолання професійного вигорання педагогічних працівників. Завершальним етапом стало проведення рефлексії.
Упродовж навчання учасники курсів детально опрацювали низку важливих тем, зокрема:
- особливості впровадження оновленого Державного стандарту базової середньої освіти в 7-9 класах;
- планування та організація навчальної діяльності з використанням діяльнісного підходу;
- універсальний дизайн навчання й ефективна мотивація учнів до вивчення хімії;
- принципи оцінювання результатів навчання в базовій школі;
- засади інклюзивної освіти відповідно до концепції НУШ.
За результатами проходження курсів тренери-педагоги:
- засвоїли сучасні підходи до реалізації змісту природничої освітньої галузі відповідно до вимог нового стандарту;
- набули компетентностей у проєктуванні й моделюванні сучасного уроку хімії;
- усвідомили переваги використання діяльнісного підходу в навчальному процесі;
- опанували принципи об’єктивного оцінювання результатів навчання;
- здійснили самооцінювання та проаналізували власну професійну траєкторію.
Окрему увагу на курсах було приділено міжрегіональному обміну досвідом: учасники активно взаємодіяли з педагогами територіальних громад, ділилися практиками та обговорювали ефективні освітні стратегії. Навчання сприяло зміцненню професійної спільноти, формуванню єдиної методичної платформи та вдосконаленню якості підготовки вчителів до впровадження змін у шкільній освіті.