11 червня 2025 року у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбувся семінар-практикум керівників закладів позашкільної освіти Львівської області «Психічне здоров’я та психосоціальна підтримка учасників освітнього процесу в умовах військового стану», який організувала Олександра Коцовська, методистка кабінету координаційно-методичної діяльності за запитом зацікавлених слухачів.
Його провела Олена Стадник, завідувачка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР ЛОІППО. На семінарі вона окреслила сучасні підходи до стрес-менеджменту у педагогіці та можливості підвищення психосоціальної стійкості кожної людини в умовах сьогодення. Олена Стадник звернула особливу увагу на зовнішні та внутрішні ресурси людини, роз’яснила, як залишатися в ресурсі, відновлювати сили після психологічних перевантажень та підтримати дітей та батьків під час війни.
У програмі семінару було використано цілу низку інтерактивних вправ, зокрема «Рецепт стресостійкості», «Візьми себе в руки», «Колесо життєвого балансу». Учасники також опановували прийоми швидкої психологічної допомоги, розглядали анімаційну відеоінструкцію із використання техніки постукування (self-help for trauma) та розвивали позитивне мислення за допомогою вправи «Черевички щастя». Ці завдання допомагають покращувати психоемоційний стан, відновлювати рівновагу та зміцнювати резерви життєдіяльності.
Не менш цікавою та корисною була діяльність із розпису одним розчерком без відриву олівця від паперу — цей прийом покращує розумову діяльність, розвиває креативність та допомагає розслабитися. У підсумку кожний учасник практикуму опанував алгоритми надання першої психологічної допомоги та правила використання «інформаційного бронежилета» — комплексу прийомів психологічного захисту в умовах гострого стресу.
У підсумку учасники отримали рекомендації від психологів та щоденні афірмації, регулярне використання яких здатне знижувати рівень стресу, покращувати мотивацію, підвищувати задоволеність життям, піклуватися про ментальне здоров’я.
Тема семінару викликала значне зацікавлення слухачів. Учасники відзначили високу практичну цінність проведеного заходу в сучасних умовах, висловили вдячність організаторам і готовність застосовувати здобуті знання та навички для ефективної взаємодії усіх учасників освітнього процесу.