Європейські дні інновацій в історичній освіті у Брюсселі

У першій декаді березня 2023 року у Брюсселі під егідою Європарламенту та Ради Європи відбулися Європейські дні інновацій в історичній освіті – щорічний захід, на якому обговорюється вивчення історії, методика її викладання, в якому взяла участь Ірина Костюк, методистка кабінету впровадження НУШ та викладачка кафедри суспільствознавчої освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Конференція, яка зібрала учителів з усіх країн Європи, була ініційована HISTOLAB – Лабораторією співробітництва у галузі транснаціональної історичної освіти, яка демонструє інноваційні ідеї щодо того, як покращити або революціонізувати викладання історії в освітніх закладах Європи. HISTOLAB пропагує міждисциплінарний підхід, приймаючи експертів з різних областей, а саме істориків-науковців, експертів з дидактики історії, вчителів шкіл, музейних працівників, журналістів, творців контенту та представників урядів, сприяє співпраці між різними зацікавленими сторонами у сфері історичної освіти з метою розширення цінностей і рекомендацій Ради Європи щодо історичної освіти та сприяння їхній реалізації через практику викладання.

Ірина Костюк, методистка кабінету координації впровадження НУШ та викладачка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», також взяла участь у цій зустрічі на запрошення Європейської асоціації історичної освіти «ЄвроКліо». Під час одного з виступів вона сказала: «Мені завжди дуже  зворушливо брати участь у подібних заходах, тому що вони дозволяють відчувати учителів історії як міжнародну спільноту, зацікавлену в якісному викладанні історії сучасним школярам. Системи шкільної історичної освіти у різних країнах виглядають неоднаково, проте обмін досвідом сильно збагачує розуміння схожості проблем і викликів, які стоять перед учителями історії в Європі та світі. Для нас дуже актуальним є досвід колег з країн колишньої Югославії, зокрема – Боснії та Герцеговини, про подолання травми війни через історичну освіту, про те як готувати учителів для роботи з подолання наслідків війни у роботі з підлітками. Надзвичайно стимулюючим до роздумів був приклад матеріалів для учнів щодо інтегрованого курсу світової історії у школах Шрі-Ланки. Обговорення того, наскільки цифрові інструменти, які прагнуть використовувати вчителі, насправді сприяють глибшому розумінню минулого підлітками; як стимулювати учнів до роботи із джерелами та власних міркувань, що мають ґрунтуватися на знанні фактів та глибокому вивченні  контексту історичних події. Ми з колегою Мариною Кафтан – експерткою Команди підтримки реформ в Україні, співаторкою ДСБО, модельної програми та нашого спільного підручника «Україна і світ. Вступ до історії та громадянської освіти» – представляли проєкт «Книги, а не бомби» про проблеми відновлення шкільної історичної освіти під час війни».

Європейські дні інновацій в історичній освіті в Брюсселі пройшли в доброзичливій атмосфері. Вони подарували багато цікавих зустрічей, ідей, інновацій у викладанні історії.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери