9 жовтня 2025 року в КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» у форматі online відбулися Обласні читання з гуманної педагогіки на тему «Бути людиною», в яких взяла участь кандидат історичних наук, доцент кафедри педагогіки Валентина Матяшук. Тема її доповіді «Пастки мислення на шляху до себе».
Лейтмотив заходу: «Моє велике бажання – бути людиною» (Л.Гузар).
Ведучою читань була Світлана Гаряча, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», кандидат педагогічних наук, «відмінник освіти України», віце-президент Всеукраїнської культурно-освітньої асоціації Гуманної Педагогіки, Лицар Гуманної Педагогіки, яка підкреслила: «Учитель у воєнний час – це той, хто щодня сіє зерна Людяності у душі дітей. І саме це зерно – наша найбільша і найміцніша зброя, наше нездоланне джерело стійкості».
Попри те, що читання були заявлені як обласні, до них традиційно доєдналися педагоги з інших регіонів України. Розглянуто було такі питання: «Сенси та цінності Гуманної Педагогіки», «Уроки серця: як любов творить майбутнє», «Формування етичних цінностей в умовах цифрового суспільства: Гуманна Педагогіка як моральний компас для сучасних дітей», «Гуманний освітній простір крізь призму вивчення мистецтва», «Мистецтво бути людиною», «Щоб стати Людиною, потрібно в собі виховати людину», «На відстані слова», «Хто не жив посеред бурі-той ціни не знає силі», «Сила прикладу: вчитель як провідник моральних цінностей», «Волонтерство як простір гуманної педагогіки», «Країна душ, обпалених війною», «Війна залишає найглибші рани не на землі, а в серцях дітей», «Берегині дитинства у воєнну добу», «Учитель і сьогодення», «Стійкість серця. Вчитель і діти у час війни», «Життя без випробувань не має сенсу», «Мій шлях», «Пастки мислення на шляху до себе», «Бути людиною – гуманiстичний виклик сучасності».
Учасники читань відзначили вічну актуальність філософії «Бути людиною» як методологічного фундаменту виховного процесу, реалізація її завдань є запорукою успішного подолання гострих викликів сьогодення та конструктивного творення суспільного майбутнього.










