Актуальні діалоги про шкільну історичну освіту

24 січня 2024 року в актовій залі КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»відбулася перша зустріч із запланованого циклу розмов «Актуальні діалоги про шкільну історичні освіту» за участю  Ігоря Щупака, кандидата історичних наук, директора Українського інституту вивчення Голокосту «Ткума», проректора з наукової роботи МПІ «Бейт-Хана» (Україна), члена Міжнародної Ради Освенцимської (Польща), члена Ради директорів UJE (Канада), Заслуженого працівника освіти України (м. Дніпро). Його доповідь «Актуалізація історичного матеріалу в сучасних підручниках історії» стала основним змістовим елементом зустрічі.

Присутні дізналися про особливості трактування важливих фактів з історії міжнародних відносин ХХ–ХХІ століть в сучасних російських підручниках, зокрема спотворення на сторінках російських підручників передумов, причин та ходу подій російсько-української війни. Ігор Щупак на прикладах майбутніх підручників з історії для 7 та 10 класів продемонстрував, як можна і треба долати ворожу пропаганду, використовуючи новий змістовий компонент та сучасні методичні підходи до викладання історії.  

Павло Хобзей, директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», кандидат фізико-математичних наук, у зверненні до присутніх, учителів історії з різних областей України та працівників Львівського інституту післядипломної педагогічної освіти, наголосив на важливості очищення курсу історії від совєтських наративів та протистоянні сучасній ворожій пропаганді.

Ігор Танчин, заступник директора з науково-педагогічної роботи КЗ ЛОР ЛОІППО, доцент кафедри суспільствознав­чої освіти, кандидат історичних  наук,  розповів про історію будівлі, в якій розташовано Інститут, а також про індоктринуючу роль російських підручників з історії, завезених на тимчасово окуповані українські території.

Ірина Васильків, старша викладачка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР ЛОІППО, порівняла підходи до оформлення та наповнення українських підручників та російських, зокрема історії росії. А також розповіла, як і чому на росії досліджують, аналізують та оцінюють українські шкільні підручники з історії Середньовіччя.  

Роман Пастушенко, заступник директора Львівського обласного будинку вчителя, зауважив, що триває процес підготовки Концептуальних засад реформування історичної освіти в системі загальної середньої освіти. Він також пояснив, що значна кількість чинних модельних програм з громадянської та історичної освітньої галузі для НУШ дозволяє обирати оптимальні підходи до викладання історії в базовій школі.  

Модерував діалог професор кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР ЛОІППО, доктор педагогічних наук Костянтин Баханов.До обговорення активно долучилися учителі історії з Миколаївської, Сумської, Чернігівської, Донецької, Луганської, Вінницької, Львівської областей. Юрій Самсін, вчитель історії ОЗЗСО №1 ім. Івана Франка Кам’янка-Бузької МР, подякував Ігорю Щупаку та Костянтину Баханову за увагу до важливих проблем шкільної історичної освіти та роботу з вчителями.

Дякуємо за участь у заході завідувачці кафедри суспільствознавчої освіти Галині Сохань, методистці кафедри суспільствознавчої освіти Світлані Бахановій, вчителям історії Львівської області Юрію Самсіну, Олені Смердовій, Ірині Багрій, Світлані Леуш, Марії Чайківській, Марії Романчак.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери