У травні 2025 року на базі Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти тривають курси підвищення кваліфікації для педагогів, які викладають надзвичайно важливий предмет — «Захист України». Цьогоріч програма курсів включає не лише теоретичну підготовку, а й унікальні практичні заняття, що допомагають вчителям опанувати реальні навички виживання в екстремальних умовах.
Одним із етапів курсу стало виїзне практичне заняття у лісі на тему «Основи виживання та підготовка до екстремальних умов». Його провели Ігор Олексюк, вчитель історії приватного закладу освіти «МрійДій» м. Львова, та Володимир Полулях, методист кафедри суспільствознавчої освіти ЛОІППО.
Педагоги відпрацьовували практичні навички, які можуть стати критично важливими як у викладанні предмету, так і в реальних життєвих ситуаціях. Зокрема, вчителі вчилися:
- користуватись саперною лопатою для облаштування місця під вогнище;
- будувати тимчасове укриття з підручних матеріалів;
- добувати та зберігати воду;
- організовувати простір для збереження ресурсів у стресових умовах.
Особливу увагу під час заняття було приділено трьом ключовим завданням для виживання:
- Захист організму від погодних умов. Це може бути облаштування схованки від холоду, спеки або вітру — залежно від місцевості та клімату. Захист від переохолодження або перегріву є критичним для збереження життя.
- Раціональне використання води. Важливо не лише знайти джерела води, а й правильно визначити денну норму споживання, залишаючи недоторканний запас на крайній випадок.
- Планування харчування. Учасники вчилися складати простий, але ефективний раціон, забезпечуючи при цьому достатню кількість води для приготування та споживання їжі.
Такі практичні заняття не просто збагачують знання — вони формують у вчителів впевненість, витривалість та здатність діяти в умовах, наближених до реальних надзвичайних ситуацій. А відтак — готують їх до якісного і змістовного навчання учнів.
Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти продовжує впроваджувати інноваційні підходи до підвищення кваліфікації педагогів, адже сучасний вчитель — це не лише носій знань, а й практик, наставник і приклад для наслідування.