Навчання тренерів НУШ з біології у ЛОІППО: простір професійного зростання та натхнення

У Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулося навчання тренерів учителів біології Нової української школи на тему «Впровадження Державного стандарту базової середньої освіти у 7-9 класах НУШ: підходи, інновації, досвід. Біологія».

Захід відкрив Павло Хобзей, директор ЛОІППО, професор кафедри освітньої політики, кандидат фізико-математичних наук. У своєму зверненні він привітав учасників, наголосивши на викликах впровадження Нової української школи, зокрема в природничих дисциплінах. Він також поділився своїм баченням трансформації освіти, підкреслюючи важливість професійного розвитку педагогів.

Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти ЛОІППО, ознайомила учасників із програмою навчання. Вона розкрила основні теми зустрічі, запропонувала креативні інструменти: криголами, вправи-асоціації, мотиваційні закладки з біології, цікаві ідеї для активізації учнів на уроках у 8 класі, а також поділилася педагогічними «фішками» сучасного дизайну уроку.

Основна ідея зустрічі — уроки природничих наук мають формувати в учнів не лише знання, а й уміння критично мислити, досліджувати, співпрацювати у команді. Учасники детально вивчали концепцію дизайну сучасного уроку біології:

  • побудову структури та етапів уроку;
  • моделювання навчального заняття;
  • інтерактивні методи навчання;
  • універсальний дизайн освіти як шлях до створення комфортного навчального середовища для кожного учня.

Особливо цінною стала групова робота педагогів. Учасники конструювали уроки біології, добирали види діяльності та обговорювали важливі педагогічні питання за допомогою методу «Світове кафе». Серед обговорюваних тем:

  • Як мотивувати учнів до обговорення складних тем?
  • Які бар’єри виникають у навчанні?
  • Як зацікавити учнів і активізувати їхню участь у процесі?

Свій практичний досвід представили вчителі пілотних класів: Галина Химич (ліцей №2 Дрогобич) та Ірина Гавдульська (СЗШ №99 м. Львова). Вони поділилися прикладами ефективних активностей, підсумкових робіт і підходів до залучення учнів у процес пізнання.

Марія Лазорко зазначила, що сьогоднішні учні потребують не лише знань, а й досвіду, дій, емоційного включення. Урок має бути простором дослідження і відкриттів. Саме діяльнісний підхід — основа формування компетентного випускника, здатного орієнтуватися у складному світі, критично мислити та самостійно приймати рішення. Це навчання стало не лише обміном досвідом, а й джерелом професійного натхнення, де тренери й учителі біології створили атмосферу взаємної підтримки, пошуку інновацій, педагогічної творчості.

Спільнота біологів Львівщини продовжує укріплювати фундамент якісної природничої освіти, у якій учитель — це не лише наставник, а й партнер у захопливій подорожі до пізнання світу.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери