Підвищення кваліфікації тренерів-педагогів хімії: упровадження Державного стандарту базової середньої освіти у ЛОІППО

30 жовтня 2025 року у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти відбулося чергове заняття з підвищення кваліфікації тренерів-педагогів учителів хімії «Упровадження Державного стандарту базової середньої освіти у 7-8 класах. Хімія. ІІ етап навчання».

Практичні заняття з учасниками проводила Ольга Туриця, завідувачка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР ЛОІППО, кандидатка педагогічних наук. На заняттях детально розглянули компетентнісно-орієнтовані завдання з хімії для 8 класу НУШ. Зокрема, здійснили порівняльний аналіз традиційних і компетентнісно орієнтованих завдань, обговорили алгоритм їх створення – від вибору теми та визначення життєвого контексту до формування критеріїв оцінювання. Важливою частиною занять була презентація методичних рекомендацій щодо практичного впровадження таких завдань у процесі навчання хімії.

Плідною і творчою була групова робота тренерів-педагогів, які створювали та презентували компетентнісно орієнтовані завдання для учнів 8 класу з чотирьох розділів курсу хімії:

– Розділ 1. Пізнаємо кількісні закони хімії.

-Розділ 2. Досліджуємо гази довкілля.

– Розділ 3. Досліджуємо будову атома.

-Розділ 4. Досліджуємо будову речовини.

Олександра Баранкевич, Ольга Галатин та Оксана Карабін презентували найбільшу кількість компетентнісно орієнтованих завдань.

Окремий блок занять був присвячений інструментам формувального оцінювання з хімії у НУШ. Свої розробки представили Анна Кебас та Наталія Левицька. Тренери-педагоги випробували у практичній діяльності сучасні методики та техніки: «Чотири кути», «3-2-1: зворотній відлік», вправи «Вибивали», «У мене є запитання. Хто має відповідь?», «Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався», гру «Хрестики-нулики», а також використання сигналів руками, різнокольорових карток і карток з відповідями.

Завершальним етапом навчання стала робота з матеріалами методичного посібника «Природнича освітня галузь: як оцінювати в НУШ», зокрема з різновидами робіт для підсумкового оцінювання.

Учасники підкреслили, що завдання сучасної школи – виховати не лише ерудованого учня, а й компетентного громадянина, здатного приймати обґрунтовані рішення у повсякденному житті, спираючись на знання з хімії.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери