10 жовтня 2025 року на базі КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» відбувся семінар учителів хімії та біології закладів загальної середньої освіти.
Семінар розпочався із привітального слова завідувачки кафедри природничо-математичної освіти, кандидата педагогічних наук, Ольги Туриці; професорки та доктора педагогічних наук КПМО Ніни Новикової і старшої викладачки КПМО Марії Лазорко, які підкреслили надзвичайну роль біології та хімії у формуванні наукового світогляду здобувачів освіти. У виступі було акцентовано на інтеграції природничих дисциплін, наближенні освітнього процесу до реального життя. Хімія і біологія є ключем до розуміння живого, технологічного й екологічного простору сучасності. А інтеграція знань відкриває шлях до системного мислення та глибокого розуміння природних процесів.
Спікери заходу:
Андрій Самовйлов, співавтор підручників та посібників із біології НУШ для 7-9 класів, учитель біології та хімії КЗ «Харківський ліцей № 47 Харківської міської ради», відмінник освіти України, переможець Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2022», заслужений учитель України. Тема виступу: «Візуалізація на уроках хімії та біології в НУШ: успішні кейси від видавництва «Ранок»». У своєму виступі спікер представив практичні приклади візуалізації складних понять, інтегровані підходи до викладання, а також методи активізації пізнавального інтересу в учнів, що особливо актуально в умовах реформування освіти.
Вікторія Круглова, провідна редакторка видавництва «Ранок», очільниця відділу БіоХім, співзасновниця й керівниця освітньо-реабілітаційного центру науки «Кристал’НЯ» для дітей, котрі постраждали внаслідок війни (м. Новояворівськ, Львівська область), тренерка НУШ, журналістка, телеведуча. Тема виступу: «НУШ у форматі 3D: Dар Dивувати Dітей». Спікерка продемонструвала, як творчий підхід, дотик до науки через практику можуть перетворити звичайне заняття на справжнє дослідження для учнів.
Долучився до бесіди Данило Лесик, лікар-інтерн у КНП ЛОР «Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня», який працював учителем біології у Католицькому ліцеї «Школа святої Софії». Він поділився власним досвідом роботи і зауважив, що здобувачі освіти краще сприймають навчальний матеріал тоді, коли в ньому менше суцільного тексту й більше візуального контенту. Данило Лесик акцентував на тому, наскільки важливо адаптувати підручники до сприйняття сучасного учня. Візуалізація, лаконічність і структурованість — невід’ємні складові сучасного навчального контенту, особливо в межах інтегрованого підходу в НУШ.
Захід пройшов у дусі професійного натхнення, обміну досвідом і пошуку нових рішень для вдосконалення освітнього процесу. Учасники отримали не лише нові знання, а й мотивацію до подальшого розвитку й упровадження інновацій у своїй щоденній педагогічній практиці.
Щиро дякуємо всім, хто долучився до семінару!