Фінальний етап ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

4 лютого 2023 року відбувся фінальний етап ХІІІ Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. У Конкурсі взяли участь 18 учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти.

Вшанування Велетня національного духу, звернення до його творчості та її популяризація є основою сучасної україноцентричної державної ідеї та необхідною умовою успішного утвердження нашої державності. Адже Шевченкова творча спадщина – це ціла академія для нашого народу, якій може по-доброму позаздрити будь-який люд світу. В цій академії сконцентровано все: наша мова, історія, звичаї та традиції, наша мораль, етика й естетика, національна філософія, основи українознавства та державотворення, найвища духовність, наше минуле, сучасне і майбутнє. Окрім того, Т. Шевченко – це завжди сучасно і в епіцентрі того, що ми називаємо українським культурно-історичним світом, бо він волею історії ототожнений з Україною.

4 лютого 2023 року відбувся фінальний етап ХІІІ Міжнародного  мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка. У Конкурсі взяли участь 18 учнів 5-11 класів закладів загальної середньої освіти.

З вітальним словом до учасників конкурсу звернулися Олег Паска, директор Департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, та Павло Хобзей, директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти». Вони вручили дипломи переможцям ІІІ (обласного) етапу, грамоти учителям за підготовку конкурсантів.

Метою конкурсу є пошук талановитих дітей: майбутніх поетів, письменників, журналістів. Серед учасників були ті, хто пробує своє письменницьке перо. Аня Діжак, здобувачка освіти Сокальського ліцею №1 імені Олега Романіва,  прочитала  авторського вірша, у якому роздуми над сутністю життя, війна і мир, біль утрат і віра в перемогу. Дякуємо педагогам, які невтомно плекають юні таланти.

Завдання для фінального етапу конкурсу також були суголосні із сучасністю.

Здобувачі освіти 5 класу пробували своє поетичне перо, коли працювали над завданням написання трьох віршів на три літери української абетки, у яких були б відображені реалії сьогоднішнього воєнного часу.

Шестикласники отримали завдання розповісти другові у соцмережі про досвід сприйняття творів Тараса Шевченка у їхній  родині.

Семикласники міркували над тим, які рядки з творів Тараса Шевченка вони  могли б запропонувати як коротке гасло для окремих військових груп, які слова з творчості українського генія могли б бути використані як маркер для авіаційних угруповань, для морських сил, артилерії, піхоти тощо.

Українські герої час від часу звертаються до шкіл із проханням передати їм дитячі малюнки. Такі малюнки виконують різні функції й загалом допомагають підтримувати незламний бойовий дух українських воїнів. Тож восьмикласники писали есе про те, які б три твори Тараса Шевченка вони запропонували в якості джерела для таких малюнків.

Дев’ятикласники працювали над дописом для популярного молодіжного блогу про українську літературу за темою «Доброго вечора, я з України», у якому розповідали про те, які сенси сьогодні втілює слово Тараса Шевченка, як його сприймає молодь, який потенціал має творчість поета для відродження України. Старалися розповісти про творчість українського генія так, щоб їхні однолітки захотіли прочитати Шевченка, щоб цей допис був стильним і цікавим, інноваційним і креативним, щоб вдалося набрати якнайбільше вподобайок і репостів.

Під час воєнних подій сьогодення для героїв українського фронту слово Тараса Шевченка залишається найміцнішою зброєю проти російських загарбників. Для багатьох українських воїнів, які служать у лавах ЗСУ, Шевченкове слово сьогодні є оберегом, формою безпосереднього порятунку духу й свідомості в умовах щоденних запеклих боїв із агресором.

Конкурсанти-десятикласники писали листа на фронт одному з воїнів Збройних Сил України,  розповідали про те, як твори Кобзаря підтримують особисто їх у тилу, як читання «Кобзаря» може зміцнити дух сьогодні.  Ділилися  власним досвідом прочитання одного-двох творів в умовах війни.

Президент України Володимир Зеленський у своїх зверненнях до української нації й зарубіжних партнерів часто апелює до історії й утверджує світ у думці, що Україна сьогодні створює принципово іншу політичну дійсність і нову реальність, яка в особливий спосіб розкриється після Перемоги. Яке місце посідатиме творчість Тараса Шевченка для українців у майбутньому? Яким буде значення творів Тараса Шевченка для всього світу? Тож і в одинадцятикласників було особливе завдання: скласти проєкт вечірнього звернення Президента України до Дня народження Тараса Шевченка, відзначення якого припадатиме на воєнний стан у нашій державі.

Дякуємо керівникам відділів освіти районів, територіальних громад, дирекціям шкіл, педагогам, які готували дітей, відповідальним особам, членам оргкомітету, членам журі за плідну співпрацю на шкільному, районному та обласному етапах конкурсу. Чекаємо нових переможців на всеукраїнському рівні.

Віримо в Україну! Розмовляємо українською, боремося українською, перемагаємо українською!

     Марія Деленко, методистка кабінету

     координаційно-методичної діяльності

     КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти»

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери