Інклюзивні практики у дошкіллі: ЛОІППО підтримує педагогів у впровадженні якісних рішень

Інклюзивна освіта у закладах дошкільної освіти впевнено розвивається, а кількість дітей з особливими освітніми потребами зростає щороку. Разом з новими можливостями педагоги отримують і нові професійні виклики — насамперед, коректну адаптацію вихованців з ООП до умов закладу та створення безпечного, чутливого й ефективного освітнього середовища.

У межах обласної практичної конференції «Партнерство дошкілля та школи: спільний простір дитинства», на базі закладу дошкільної освіти №167 м. Львова відбувся практичний семінар «Як діяти, якщо дитина з особливими освітніми потребами відмовляється виконувати вказівку».

Ведуча заходу, Наталія Тодчук, старша викладачка кафедри педагогіки ЛОІППО, акцентувала, що відмова дитини від співпраці може бути зумовлена низкою непомітних на перший погляд факторів, особливо якщо педагог ще не має достатнього досвіду роботи з дітьми з ООП. Саме тому фахова підготовка та компетентність педагогів — ключова умова успішних практик в інклюзії.

Серед чинників, які суттєво впливають на поведінку та здатність дитини взаємодіяти, були розглянуті:

– сенсорні подразнення;

– виконавча дисфункція;

– фактори середовища;

– самопочуття дитини.

Під час семінару учасники взяли участь у серії інтерактивних вправ, спрямованих на визначення ефективних педагогічних стратегій, що допомагають глибше зрозуміти стан дитини та залучити її до спільної діяльності.

Після завершення роботи семінару педагогічний колектив ЗДО №167 гостинно поділився частинкою локальної культури: пригостив учасників традиційним яворівським пирогом, запросив до майстерки «Виготовлення яворівської іграшки» та подарував пряники у вигляді яворівських пташок — теплий символ творчості та підтримки.

ЛОІППО й надалі розвиватиме професійну спільноту педагогів дошкілля та підтримуватиме їх у впровадженні сучасних інклюзивних практик, що забезпечують кожній дитині право на якісну освіту.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери