22-23 березня 2024 року у Львівському національному університеті імені Івана Франка відбулася X Міжнародна конференція «Сучасні тенденції навчання хімії». До участі у конференції зголосилися дві сотні освітян з понад 100 освітніх, наукових установ України, Польщі, Італії, Швейцарії, Німеччини та Канади. Захід відбувався за підтримки Міністерства освіти і науки України та Львівської обласної державної адміністрації.
Усіх учасників конференції привітали: Володимир Мельник, член-кореспондент НАН України, професор, ректор Львівського національного університету імені Івана Франка, Павло Хобзей, кандидат фізико-математичних наук, директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», Роман Гладишевський, академік НАН України, доктор хімічних наук, професор, проректор з наукової роботи Львівського національного університету імені Івана Франка, голова оргкомітету конференції, Галина Пирин, заступниця начальника управління освіти Департаменту розвитку Львівської міської ради, Мар’яна Дмитрів, заступниця директора департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Григорій Дмитрів,доцент, доктор хімічних наук,декан хімічного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка.
З доповідями виступили освітяни хімічної спільноти Львівської області:
- Ольга Туриця, кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» («Використання інноваційних технологій при викладанні хімічних дисциплін»);
- Галина Марчук, директорка комунальної установи «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Дрогобицької міської ради Львівської області», учителька Дрогобицького наукового ліцею імені Богдана Лепкого («Здатність формувати мотивацію учнів як складова професійної компетентності вчителя»);
- Наталія Заціха, учителька КЗ ЛОР «Львівський науковий ліцей №1 імені Б.-І. Антонича» («Пропедевтична хімія як мистецтво навчання і науки»);
- Ірина Палій, вчителька Львівської української приватної гімназії-ліцею («Навчання хімії за допомогою нематеріальної культурної спадщини»);
- Олег Деленко, Світлана Деленко, вчителі Сокальської санаторної школи І-ІІІ ступенів імені Т. Шевченка, Савчинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів («Хімія – шлях до профорієнтації»);
- Лілія Василечко, вчителька середньої загальноосвітньої школи №96 МЖК-1 м. Львова («Учителю, виховай учня, щоб було в кого навчатись»);
- Галина Лущик, Оксана Ладига, вчителі середньої загальноосвітньої школи №96 МЖК-1 м. Львова («Методи організацій групової роботи з хімії для учнів 7 класів за новою програмою»);
- Оксана Окулова, вчителька Івано-Франківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів імені Івана Франка Івано-Франківської селищної ради («Елементи STEM – освіти на уроках хімії у 7 класі (НУШ)»);
- Оксана Борис, вчителька Нагачівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Яворівської міської ради Львівської області («Бриколаж на уроках хімії») та інші.
Підсумки конференції підвели кандидатка педагогічних наук Марія Савчин та академік НАН України, доктор хімічних наук, професор Роман Гладишевський.
Конференція сприяла обміну досвідом, ідеями та напрацюваннями стосовно навчання хімії та природничих дисциплін у закладах шкільної та позашкільної освіти, методичної підготовки вчителів природничих дисциплін у закладах вищої освіти, мотивації та формуванню стійкого інтересу до вивчення хімії, дослідницької складової діяльності вчителя хімії, інновацій в хімічній освіті, пріоритетних напрямів наукових досліджень у галузях хімії та хімічної освіти.
У дописі використані світлини Пресцентру Львівського національного університету імені Івана Франка.