Посада
Доцентка кафедри освітньої політики, доктор наук з фізичного виховання та спорту, доцент, Заслужений учитель України
Освіта: Львівський державний інститут фізичної культури, спеціальність «Фізичне виховання»
Графік консультацій: за вимогою слухачів
Електронна пошта: sorokolit@loippo.lviv.ua
Напрямки роботи:
– впровадження реформи Нової української школи;
– методичний супровід освітнього процесу з фізичної культури;
– співпраця з центрами професійного розвитку педагогічних працівників з питань організації та методики навчання фізичної культури, проведення фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи в закладах загальної середньої освіти.
Про викладача
Співавтор 1 колективної монографії у зарубіжному виданні, 3 наукових статей, що індексуються в науко-метричній базі Scopus, 9 наукових статей, які індексуються в науко-метричній базі Web of Science, автор та співавтор понад 60 наукових статей у фахових виданням України та тез у збірниках міжнародних наукових конференціях. Співавтор Державного стандарту початкової освіти фізкультурної освітньої галузі Нової української школи, навчальних програм з фізичної культури для учнів 5–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів; типової освітньої програми з фізичної культури для учнів 1-4 класів НУШ. Науковий керівник захищеної дисертації на здобуття наукового ступеня «Доктора філософії» зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт; науковий керівник 10 захищених магістерських робіт.
Автореферат дисертації
Сороколіт Н. С. Удосконалення фізичного виховання учнів 5-9 класів із застосуванням варіативних модулів навчальної програми : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту : [спец.] 24.00.02 “Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / Сороколіт Наталія Стефанівна; Львів. держ. ун-т фіз. культури. Львів, 2015. 20 с.
Нагороди:
Почесне звання «Заслужений учитель України» (2007 р.); «Нагрудні знаки «Відмінник освіти України» (2002 р.), «Василь Сухомлинський» (2017); грамота Міністерства освіти і науки України (2022)
Колективні монографії
Семенова Н. До проблеми організації освітнього процесу на уроках фізичної культури для дітей із особливими освітніми потребами (ОПП) / Наталія Семенова, Сороколіт Наталія, Ханікянц Олена // Здоров’я, фізична терапія, фізична культура та педагогіка : колект. моногр. Старогард Гданські ; Львів, 2022. С. 118–126.
Доробок викладача
Спецкурси:
214 – Особливості викладання предмета «фізична культура» в новій українській школі у 5-6-х класах
215 – Методика навчання новітніх варіативних модулів модельної навчальної програми з фізичної культури
218 – Формування фізкультурної грамотності учнів
252 – Інклюзивне фізичне виховання.
Підручники та посібники:
1. Здорова школа: аспекти моніторингу : навч. посіб. / Олена Шиян, Юлія Павлова, Ліліана Кудрик, Наталія Сороколіт, Оксана Микитюк; за наук. ред. Олени Шиян. – Л. : Кольорове небо, 2013. – 122 с.
2. Фізична культура в школі : навч. прогр. 1–4, 5–9 класів загальноосвіт. навч. закл. – Київ : Літера ЛТД, 2013. – 352 с.
3. Шиян О. І. Здорова школа: рухова активність : [навч. посіб.] / О. І. Шиян, Н. С. Сороколіт, І. Х. Турчик – Львів : Кольорове небо, 2013. – 84 с.
4. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура. 5–9 класи / Т.Ю. Круцевич, Л. А. Галенко, В. В. Деревянко, С. М. Дятленко, А. І. Ільченко, Н. С. Кравченко, І.Х. Турчик, С.М. Чешейко // Фізичне виховання в школі. – 2012. – № 5. – С. 3–11.
5. Фізична культура в школі: 5–11 класи : метод. посіб. / за заг. ред. Дятленка С. М. – Київ : Літера ЛТД, 2011 – 367 с.
6. Фізична культура в школі: 10–11 класи : метод. посіб. / за заг. ред. Дятленка С.М. – Київ : Літера ЛТД, 2010 – 64 с.
7. Фізична культура в школі: 5–9 класи : метод. посіб. / за заг. ред. Дятленка С.]М. – Київ : Літера ЛТД, 2009 – 176 с.
Публікації, що індексуються в наукометричних базах Scopus та Web of Science:
1. Шиян О. І. Проблеми впровадження варіативної складової навчальної програми / О. І. Шиян, Н. С. Кравченко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. – 2012. – № 9. – С. 104–107. (Web of Science)
2. Health complaints and well-being complaints among secondary school children / Ivanna Bodnar, Yurii Petryshyn, Alla Solovei, Olga Rymar, Igor Lapychak, Ulyana Shevtsiv, Mariana Ripak, Marta Yaroshyk, Natalya Sorokolit // Journal of physical education and sport. – 2016. – Vol. 16, is. 3. – P. 905–909. https://doi.org/10.7752/jpes.2016.03142 (Scopus).
3. Improvement of 5-9th Grades Schoolchildren Physical Education in Ukraine by Using Variable Modules Curriculum / Nataliya Sorokolit, Olena Shyan, Mykola Lukjanchenko, Iryna Turchyk // Journal of Physical Education and Sport. – 2017. – Vol. 17, supll. is. 4. – P. 2110–2115. https://doi.org/10.7752/jpes.2017.s4215 (Scopus).
4. Analysis of Attitudes to educational reforms in Ukraine of Physical Education teachers and primary education teachers / Natalia Moskalenko, Ivanna Bodnar, Nataliya Sorokolit, Olga Rymar, Alla Solovey // Society. Integration. Education: proceedings of the International Scientific Conference (May 22th – 23th). – Rēzekne, 2020. – Vol. 2. – P. 119–129. https://doi.org/ 10.17770/sie2020vol2.4846 (Web of Science).
5. Tools for children fitness in the physical education of primary school pupils / Olga Rymar, Alla Solovey, Nataliya Sorokolit, Uliana Shevtsiv, Vasyl Matviiv // Society. Integration. Education: proceedings of the International Scientific Conference (May 22th –23th). – Rēzekne, 2020. – Vol. 3. – P. 540–551. http://dx.doi.org/10.17770/sie2020vol3.4852 (Web of Science).
6. How sport and its values are perceived by adults in the USA and Ukraine: a cross-cultural comparison / Iryna Turchyk, Olha Romanchuk, Natalija Sorokolit, Volodymyr Kemin, Mykola Lukjanchenkо // Physical Culture and Sport. Studies and Research. – 2021. – Vol. 90. – P. 50–62. https://doi.org/10.2478/pcssr2021-0013 (Scopus, Web of Science).
7. Students’ motivation to attend physical education classes in universities of Ukraine / Mariana Kukhar, Nataliya Sorokolit, Andriy Yavorskyy, Olga Rymar, Olena Khanikiants // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference. – Rezekne, 2021. – Vol. 1. – Р. 384–394. https://doi.org/10.17770/sie2021vol1.6154 (Web of Science).
8. The effectiveness of zumba kinds implementation into physical education of elementary school pupils / Olga Rymar, Nataliya Sorokolit, Alla Solovey, Marta Yaroshyk, Olena Khanikiants // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference. – Rezekne, 2021. – Vol. 2. – Р. 548–577. https://doi.org/10.17770/sie2021vol2.6187 (Web of Science).
9. New Ukrainian School Educational Reforms and Professional Mastership of the Physical Education Teacher / Nataliya Sorokolit, Mykola Lukjanchenko, Iryna Turchyk, Roman Chopyk // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference (May 28th-29th). – Rēzekne, 2021. – Vol. 4. – P. 179–189. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6138 (Web of Science).
10. The application of athletics tools in due to develop speed of secondary school children / Olena Khanikiants, Volodymyr Konestyapin, Olga Rymar, Marta Yaroshyk, Nataliya Sorokolit // Society. Integration. Education : Proceedings of the International Scientific Conference). – Rēzekne, 2021. – Vol. 2. – P. 283–291. https://doi.org/10.17770/sie2021vol2.6224 (Web of Science).
11. The influence of boxing exercises on the cognitive processes and speed of sensorimotor reactions of 15–17 years old boys / Alla Solovey, Lyubomyr Vovkanych, Nataliya Sorokolit, Оlga Rymar, Marta Yaroshyk, Ivan Novokshonov // Society. Integration. Education: proceedings of the International Scientific Conference (May 28th –29th). – Rēzekne, 2021. – Vol. 4. – P. 468–479. https://doi.org/10.17770/sie2021vol4.6232 (Web of Science).
12. The effectiveness of implementation of crossfit tools in the process of physical education of high school pupils / Olga Rymar, Nataliya Sorokolit, Alla Solovey, Olena Khanikiants, Halyna Malanchuk, Roman Petryna // Society. Integration. Education: proceedings of the International Scientific Conference (May, 27). – Rēzekne, 2022. – Vol. 1. – P. 497 – 505. https://doi.org/10.17770/sie2022vol1.6809 (Web of Science).
Публікації, що індексуються в інших наукометричних базах та фахових виданнях України:
1. Сороколіт Н. С. Методичні прийоми формування інформаційно-комунікативної компетентності учнів в процесі фізичного виховання / Н.С. Сороколіт // Актуальні питання фізичної культури, спорту та ергометрії : зб. тез ІІІ Міжнар. наук.-спорт. конгр. – Чернівці : Чернівец. нац. ун-т імені Ю. Федьковича, 2022. – С. 36–38.
2. Сороколіт Н. С. Розвиток екологічної компетентності учнів на уроках фізичної культури / Н. С. Сороколіт // Фізична активність і якість життя людини : зб. тез доп. VІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. (23 червня 2022 р.). – Луцьк, 2022. – С. 71–72.
3. Сороколіт Н. Розвиток професійних компетентностей учителів фізичної культури в умовах нової української школи / Наталія Сороколіт // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. – 2022. – № 2 (58). – С. 22–28.
4. Сороколіт Н. С. Формування ключової компетентності «Інноваційність» у школярів засобами фізичної культури / Н. С. Сороколіт // Інноваційна педагогіка. – 2022. – № 48(2). – С. 91–94. (IndexCopernicus).
5. Сороколіт Н. С. Шляхи впровадження математичної та інформаційно-комунікативної компетентностей у фізичне виховання школярів / Н. С. Сороколіт // Інноваційна педагогіка. – 2022. – № 44(3). – С. 54–57. (IndexCopernicus).
6. Драч Т. Л. Аналіз літератури присвяченій питанню удосконалення фізичного виховання учнів молодшого шкільного віку / Т.Л. Драч, Н.С. Сороколіт // Молодий вчений. – 2022. – № 3(103). – С. 26–29. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-3-103-6. (IndexCopernicus).
7. Сороколіт Н. Готовність учителів фізичної культури до реалізації основних положень Нової української школи у фізичному вихованні / Наталія Сороколіт // Спортивний вісник Придніпрв’я. – 2021. – № 2. – С. 137–146. (Index Copernicus).
8. Сороколіт Н. Компетентнісний підхід у фізичному вихованні / Наталія Сороколіт // Current issues of science and education : abstract The XIV International Science Conference. – Рим, 2021. – С. 146–152.
9. Сороколіт Н. Можливість упровадження громадянських та соціальних компетентностей у фізичному вихованні / Наталія Сороколіт // Фізична культура і спорт : досвід та перспективи: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (8–9 квітня 2021 р., м. Чернівці). – Чернівці : Чернівецький нац. ун-т ім. Ю.Федьковича, 2021. – С. 129–132.
10. Сороколіт Н. С. Обґрунтування програми розвитку професійних компетентностей учителів фізичної культури в умовах нової української школи / Н. С. Сороколіт // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2021. – Вип. 7(138). – С. 118–123. (Index Copernicus).
11. The influence of boxing exercises on the cognitive processes and speed of sensorimotor reactions of 15–17 years old boys / Alla Solovey, Lyubomyr Vovkanych, Nataliya Sorokolit, Оlga Rymar, Marta Yaroshyk, Ivan Novokshonov // Society. Integration. Education: proceedings of the International Scientific Conference (May 28th –29th). – Rēzekne, 2021. – Vol. 4. – P. 468–479.
12. Сороколіт Н. С. Рівень поінформованості учителів фізичної культури зі стандартом фізкультурної освітньої галузі на сучасному етапі / Сороколіт Н. С. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2021. – Вип. 4К(132)15. – С. 173–178. (Index Copernicus).
13. Сороколіт Н. С. Ставлення учнів 6 класів до шкільного спорту та позакласних заходів з фізичного виховання / Н. С. Сороколіт, О. С. Коверко // Scientific Collection «InterConf» : with the Proceedings of the 8 th International Scientific and Practical Conference «Scientific Horizon in The Context of Social Crises» (April 11–12, 2021). – Tokyo, Japan: Otsuki Press, 2021. – Р. 662–672.
14. Ханікянц О. В. Стан та перспективи реалізації інклюзивної освіти у фізичному вихованні школярів / Ханікянц О. В., Сороколіт Н. С., Семенова О. В. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2021. – Вип. 6К(135)21. – С. 186–193. (Index Copernicus).
15. Павлова Ю. О. CCPE-10: інструмент для оцінювання формування громадянських компетентностей у процесі фізичного виховання / Павлова Ю., Сороколіт Н. С. // Фізичне виховання, спорт та здоров’я людини : досвід, проблеми, перспективи. – Київ : Київськ. ун-т імені Бориса Грінченка, 2021. – С. 130–131.
16. Сороколіт Н. С. Порівняльний аналіз думки вчителів фізичної культурий учителів початкових класів щодо впровадження ключових компетентностей Нової української школи у фізичне виховання / Сороколіт Н. С. // Інноваційна педагогіка. – 2020. – Вип. 22. – Т. 4. – С. 69–73.
17. Сороколіт Н. С. Порівняльний аналіз думки вчителів фізичної культури й учителів початкових класів щодо впровадження ключових компетентностей Нової української школи у фізичне виховання / Сороколіт Н. С. // Інноваційна педагогіка. – 2020. – Спец. вип. – С. 64–68.
18. Сороколіт Н. Порівняльний аналіз ставлення викладачів фізичної культури до освітніх реформ у загальноосвітніх навчальних закладах / Сороколіт Н., Римар О., Боднарчук О. // Фізичне виховання, спорт та культура здоров’я в сучасному суспільстві. – 2020. – № 2(50). – Р. 20–25.
19. Сороколіт Н. Рейтинг підтримки освітніх реформ учителями фізичної культури / Наталія Сороколіт // Фізична активність і якість життя людини: зб. тез доп. IV Міжнар. наук.-практ. конф. інтернет-конф. – Луцьк : Східноєвроп. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2020. – С. 6.
20. Турчик І. Х. Формування громадських та соціальних компетентностей в учнів засобами фізичного виховання / Турчик І. Х., Сороколіт Н. С., Цюпак Б. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. – 2020. – Вип. 1(121). – С. 102–107.
21. Sorokolit N. The comparative analysis of physical training teachers’ attitude to the educational reforms in the general secondary educational institutions / Sorokolit N., Rymar O., Bodnarchuk O. // Physical education, sport and health culture in modern society. – 2020. – Vol. 2(50). – Р. 20–25.
22. Сороколіт Н. Кадрове забезпечення фізичного виховання у початкових класах у закладах загальної середньої освіти на сучасному етапі / Наталія Сороколіт //Молода спортивна наука України : зб. тез. доп. / за заг. ред. Є. Приступи. – Львів, 2020. – Вип. 24, т. 4. – С. 123–124.
23. Сороколіт Н. Можливості реалізації ключових компетентностей Нової української школи у фізичному вихованні школярів / Сороколіт Наталія // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2019. – № 3. – С. 167–174. (ВАК, Index Copernicus).
24. Сороколіт Н. Моніторинг стану здоров’я студентів І-ІІ курсів / Наталія Сороколіт, Мар’яна Кухар // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М.П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2019. – С. 533–538. (ВАК, IndexCopernicus).
25. Сороколіт Н. С. Можливості реалізації ключових компетентностей нової української школи у фізичному вихованні школярів / Н. С. Сороколіт // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2019. – № (3). – С. 167–174. (ВАК, Index Copernicus).
26. Сороколіт Н. С. Моніторинг скерування студентів І-ІІ курсів до підготовчої медичної групи з фізичного виховання / Н. С. Сороколіт, М. М. Кухар, Т. І. Яворський // Спортивна медицина і фізична реабілітація. – 2019. – № (1). – С. 86–91. (IndexCopernicus).
27. Москаленко Н. В. Ключові компетентності у фізичному вихованні школярів в рамках реформи “Нова українська школа” / Москаленко Н. В., Сороколіт Н. С., Турчик І. Х. // Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – Київ, 2019. – Вип. 5(113)19. – С. 223–228. (ВАК, Index Copernicus).
28. Turchyk І. Cross-cultural comparison of understanding of sports and its values among teenagers in the USA and Ukraine / Iryna Turchyk, Natalija Sorokolit, Roman Chopyk // Slavonic Pedagogical Studies Journal. – 2019. –Vol. 8, is. 1, ‒ Р. 82‒96.
29. Особливості застосування варіативної складової модульної навчальної програми з фізичної культури у міській і сільській місцевостіі / Наталія Сороколіт, Ольга Римар, Алла Соловей, Ігор Лапичак // Вісник Прикарпатського університету. Серія: Фізична культура. – 2019. – Вип. 31. – С. 153–159.
30. Сороколіт Н. Аналіз стану здоров’я студентської молоді України / Наталія Сороколіт, Мар’яна Зорик // Молода спортивна наука України : зб. тез доп. / за заг. ред. Євгена Приступи. – Львів, 2018. – Вип. 22, т. 2. – С. 38–39.
31. Сороколіт Н. С. Становлення шкільного фізичного виховання в Україні в період незалежності / Н. С. Сороколіт, О. В. Римар, А. В. Соловей // Спортивний вісник Придніпров’я. – 2018. – № 2. – С. 135–139. ( Index Copernicus).
32. Sorokolit N. Reform of Physical Education in Ukraine at the Present State / Nataliya Sorokolit // Using sports, culture, and social studies as means to rediscover lost values : abstract book of 6th International Conference on Science, Culture, and Sport (25-27 April 2018, Lviv). – Lviv, 2018. – Р. 131.
33. Sorokolit N. Negative Consequences of Professionalization of Children and Youth Sports in USA / Nataliya Sorokolit, Iryna Turchyk, Mykola Lukjanchenko // Using sports, culture, and social studies as means to rediscover lost values : abstract book of 6th International Conference on Science, Culture, and Sport (25-27 April 2018, Lviv). – Lviv, 2018. – Р. 122.
34. Сороколіт Н. Впровадження варіативних модулів навчальної програми з урахуванням матеріальної бази навчального закладу та інтересів учнів 5-х класів / Наталія Сороколіт // Спортивна наука України. – 2016. – № 1(71). – С. 55–59. – Режим доступу : http://sportscience.ldufk.edu.ua/index.php/snu/article/view/397/381 (ВАК).
35. Сороколіт Н. Розвиток гнучкості учнів 5-9 класів в умовах модульної навчальної програми / Наталія Сороколіт, Ольга Римар, Алла Соловей // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання і спорту / за заг. ред. Євгена Приступи. – Львів, 2016. – Вип. 20, т. 1/2. – С. 320 – 324. (IndexCopernicus).
36. Шиян О. І. Розвиток фізичних якостей учнів 5-9 класів в умовах модульної навчальної програми / Шиян О. І., Сороколіт Н. С. // Валеологія: сучасний стан, напрямки та перспективи розвитку : тези доп. ХIV Міжнар. наук.-практ. конф. (14 – 16 квітня 2016 р.). – Харків ; Дрогобич, 2016. – С. 263–266.
37. Сороколіт Н. Розвиток силових здібностей учнів 5–9 класів в умовах модульної навчальної програми / Наталія Сороколіт // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини / за заг. ред. Євгена Приступи. – Львів, 2015. – Вип. 19, т. 2. – С. 282 – 286.
38. Сороколіт Н. С. Удосконалення фізичного виховання учнів 5-9 класів із застосуванням варіативних модулів навчальної програми : автореф. дис. … канд. наук з фіз. виховання та спорту : [спец.] 24.00.02 “Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення” / Сороколіт Наталія Стефанівна ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. ‒ Львів, 2015. ‒ 20 с.
39. Сороколіт Н. Ставлення учителів фізичної культури до сучасної шкільної програми / Наталія Сороколіт // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Л., 2014. – Вип. 18, т. 2. – С. 150–156.
40. Сороколіт Н. С. Дослідження відповідності впровадження варіативних модулів навчальної програми у 6 класі з урахуванням матеріальної бази закладу та інтересів учнів / Н.С. Сороколіт, О.І.[ Шиян // Moderni wymozenosti vedy : materialy X Mezinar. vedecko-prakt. konf. – Praha, 2014. – P. 20–26.
41. Сороколіт Н. С. Ставлення учнів 5–9 класів до свого здоров’я та до уроків фізичної культури / Н. С. Сороколіт // Спортивна медицина. – 2014. – № 1. – С. 47–51.
42. Sorokolit N. Influence of current physical education variable modules curriculum on speed indicators development among 5th – 9th grades schoolchildren / Nataliya Sorokolit // Nauka i Studia. – 2014. – N 15. – S. 61–68.
43. Сороколіт Н. С. Готовність учителів фізичної культури працювати в умовах модульної навчальної програми / Н. С. Сороколіт // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – К., 2013. – С. 243–247.
44. Сороколіт Н. Фізичне виховання школярів в умовах модульного навчання / Наталія Сороколіт // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Л., 2013.– Вип. 17, т. 2. – С. 208–211.
45. Сороколит Н. C. Особенности физического воспитания в общеобразовательных школах Украины и Польши / Н.С. Сороколит // Сб. материалов научн. конф. – Кишинев, 2012. – С. 285–290.
46. Кравченко Н. Сучасна навчальна програма як складова забезпечення оптимальної рухової активності школярів середнього шкільного віку / Н. Кравченко // Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. виховання, спорту і здоров’я людини. – Л., 2012. – Вип. 16, т. 2. – С. 108–112.
47. Кравченко Н. С. Формування здоров’язберігаючих компетентностей учителів фізичної культури в системі післядипломної освіти (теоретичні засади) / Н. С. Кравченко // Науковий часопис Нац. пед. ун-ту імені М.П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : [зб. наук. пр.]. – К., 2011. – С. 260–263.
48. Гаврих Я. Т. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативний модуль «Легка атлетика» / Я. Т. Гаврих, Н.С. Кравченко // Фізичне виховання в сучасній школі. – 2009. – № 6. – С. 3–6.
49. Гусєв В. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативний модуль «Волейбол» / Віктор Гусєв, Наталія Кравченко // Фізичне виховання в сучасній школі. – 2009. – № 4.– С. 9–11.
50. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізична культура. 5–9 класи / Т. Ю. Круцевич, С.М. Дятленко, І.Х. Турчик, Н.С. Кравченко, С. М. Чешейко, О.М. Лакіза, Д.В. Деменков // Фізичне виховання в школі. – 2009. – № 4. – С. 10–15.
51. Чешейко С. М. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативний модуль «Гімнастика» / Сергій Чешейко, Наталія Кравченко // Фізичне виховання в сучасній школі. – 2009. – № 5. – С. 18–21.
Розробки:
Конструктор створення освітньої програми з фізичної культури для 1-4 класів НУШ