Супервізійні зустрічі є важливим компонентом в роботі психологічної служби, яка надає психологам можливість отримати підтримку та зворотний зв’язок від колег і більш досвідчених фахівців. Це допомагає підвищувати кваліфікацію, розширювати знання та покращувати професійні навички.
21 лютого 2025 року відбулася чергова супервізійна зустріч фахівців психологічної служби Львівської області, яку провела Світлана Єфімова, в.о. завідувача кафедри практичної психології Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
На зустрічі фахівці розглянули наступні питання:
1. Ключові аспекти підготовки старшокласників до НМТ (національний мультипредметний тест): нормалізація тривожності, зменшення значущості, робота з батьками та відповідальне ставлення.
2. Особливості роботи практичного психолога з дівчинкою – ученицею 3-го класу, яка почала проявляти ознаки тривожної поведінки.
3. Необхідність адаптації психодіагностичних методик професійного самовизначення до актуальних потреб суспільства.
4.Булінг в класі впродовж 3-х років.
На супервізії практичному психологу рекомендували діяти комплексно, щоб допомогти дівчині, вплинути на ситуацію в класі та залучити батьків у міру можливого, зокрема:
- організувати підтримку дівчини (індивідуальні консультації: допомогти їй розпізнати власні емоції, побудувати стратегії захисту та адаптації); розвиток навичок комунікації та самоствердження: тренування асертивності, технік реагування на булінг; робота над самооцінкою: підтримка через позитивне ставлення, залучення до гуртків, де вона може знайти підтримку; створення «острова безпеки» в школі: знайти вчителя або старшокласника, який може стати для неї опорою;
- упорядкувати роботу з класом: групові тренінги на тему булінгу та емпатії. Важливо, щоб діти зрозуміли наслідки булінгу й змінили соціальну динаміку в класі; робота з лідерами класу. Якщо хтось із дітей задає тон булінгу, варто індивідуально поговорити та залучити його до відповідальності; підключення класного керівника. Потрібно, щоб він став союзником у цій роботі.
- взаємодія з батьками та залучення адміністрації школи для офіційного розгляду випадку булінгу.
Завдяки обговоренню конкретних випадків і методів роботи, супервізійні зустрічі сприяють забезпеченню високої якості надання психологічної допомоги. Психологи можуть отримувати поради щодо кращих підходів до роботи з клієнтами.
