10 березня 2025 року на Вченій раді Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти обговорили ефективність діяльності кафедри практичної психології, роботу якої у 2024 році вивчала спеціально створена експертна комісія, яку очолила Наталія Пастушенко, заступниця директора з науково-педагогічної роботи ЛОІППО.
Оцінка ефективності діяльності кафедри була зроблена на основі аналізу документації кафедри, співбесіди із завідувачем кафедри, звітів членів експертної комісії про ефективність діяльності кожного науково-педагогічного працівника (співбесіда з викладачем про підсумки його діяльності за рік, відвідування і аналіз одного (або кількох) заняття, аналізі навчального контенту на платформі Moodle, самооцінювання ефективності своєї діяльності викладачами кафедри; аналізу результатів рефлексії на курсах підвищення кваліфікації. Комісія також брала до уваги, що ефективність діяльності кафедри – це категорія, яка виражає відповідність результатів цілям діяльності та інтересам Інституту, тому було проаналізовано діяльність кафедри на відповідність стратегічним цілям ЛОІППО.
Наталія Пастушенко зауважила, що діяльність науково-педагогічного колективу кафедри практичної психології відповідає місії Інституту: «Навчати, розвивати і надихати для професійної самореалізації, якісних змін в освіті та розбудови громадянського суспільства та держави», спрямована на реалізацію двох важливих стратегічних цілей Програми розвитку ЛОІППО: «Надання якісних освітніх послуг для професійного розвитку педагогічної спільноти: модернізація програм підвищення кваліфікації» та «Розвиток наукової та інноваційної діяльності задля професійного зростання, співпраці та змін»; викладачі кафедри намагаються дотримуватися таких ціннісних орієнтирів, як партнерство, відкритість, відповідальність, професійність та саморозвиток, повага до людської гідності. Вона відзначила, що Ігор Корнієнко, завідувач кафедри практичної психології, здійснював інноваційну освітню діяльність у системі освіти, брав участь в реалізації освітніх проєктів та експериментів обласного та всеукраїнського рівнів, зокрема він був науковим керівником обласного експерименту «Створення та реалізація завдань освітніх соціально-культурних центрів», одним із виконавців Комплексної програми охорони психічного здоров’я та психосоціальної підтримки цивільного населення у Львівській області на 2023-2026 роки. За участі завідувача кафедри у 2024 році розроблені: управлінська модель діяльності психологічної служби області, Положення про професійну спільноту фахівців психологічної служби освіти Львівської області (затверджено рішенням колегії ДОН ЛОДА від 04.12. 2024, Положення про конкурс «Практичний психолог року – 2024».
Експериментальною діяльністю займається Ігор Кобель, доцент кафедри практичної психології. Він є учасником регіонального проєкту Канадсько-української фундації та Українського товариства глухих «Розробка програми із вивчення жестової мови чуючими батьками, які мають дітей із порушенням слуху» та брав участь у розробленні програми навчання чуючих батьків, які мають дітей з порушеннями слуху.
Використання освітніх інновацій викладачі кафедри пов’язують із упровадженням інтерактивних методик навчання, зокрема:
– Наталія Бамбурак-Кречківська, доцентка кафедри, використовує кейс-метод, який передбачає аналіз конкретних ситуацій, що взяті з практичної діяльності: відбувається обговорення можливих рішень у формі загальної дискусії або в мікрогрупах в кімнатах ZOOM;
– Марта Химко, доцентка кафедри, віддає перевагу тренінгам, рефлексивним вправам, психотерапевтичним технікам, обговоренням відеороликів тощо.
– Світлана Єфімова, в.о. завідувача кафедри практичної психології, є активною супервізоркою, яка проводить щомісячні зустрічі (супервізії) з працівниками психологічної служби області, націлені на оптимізацію роботи фахівців в умовах війни.
У програмах курсів підвищення кваліфікації на кафедрі практичної психології особлива увага приділялася розвитку емоційної та емоційно-етичної компетентності психолога, розвитку умінь конструктивного спілкування, ролі психолога у контексті інклюзивної освіти, завданням психолога у контексті психологічного супроводу створення безпечного середовища у закладі освіти. Слід відзначити особливу актуальність курсу для практичних психологів «Травма війни: психологія травмуючих ситуацій та психологічний супровід учасників освітнього процесу».
Щодо реалізації пріоритетних напрямків діяльності Інституту, то кафедра намагалася спрямовувати свою діяльність в основному на «Психологічний супровід діяльності освітян в умовах воєнного стану та супровід формування культури безпечної та здорової поведінки учасників навчально-виховного процесу».
Ірина Синя, завідувачка кабінету «Центр внутрішнього забезпечення якості освіти», зазначила, що аналіз рефлексії на платформі Moodle та занять науково-педагогічних працівників кафедри, відвіданих членами експертної комісії, засвідчили високий професіоналізм та глибокі знання свого предмета викладачами кафедри, заняття за своїм змістом відповідають програмам і навчальному плану. Вона відзначила, що лекційний матеріал відповідає інтересам педагогічних працівників, а викладачі намагаються подавати більше практики, зокрема: під час занять залучають слухачів до обговорення практичних питань та реальних ситуацій, з якими зіткнулись слухачі у своїх закладах освіти.
Члени Вченої ради, які були членами експертної комісії, висловили задоволення навчанням і доступністю матеріалів викладачів кафедри практичної психології, а також відзначили, що їхні колеги – професіонали своєї справи, які динамічно реагують на виклики часу.