18 червня 2025 року кафедра гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти провела рефлексійне заняття для тренерів з української мови та літератури, які вже завершили навчання вчителів у своїх громадах. Захід став важливою частиною системної підготовки освітян до реалізації положень Державного стандарту базової середньої освіти в межах Нової української школи.
Учасники мали змогу не лише поділитися досвідом, а й глибоко осмислити свої досягнення, виклики та плани на майбутнє. Модерувала зустріч Анна-Марія Богосвятська, завідувачка кафедри гуманітарної освіти, кандидатка філологічних наук. Вона запропонувала учасникам рефлексійну вправу «Троянда – бутон – шип», яка дала змогу поглянути на власний професійний шлях з різних боків.
- Троянда – символ успіхів, радості й натхнення. Тренери ділилися моментами, які стали для них знаковими, розповідали про результати, якими пишаються, та про «розквіт» учасників навчань у громадах.
- Бутон – нові ідеї та потенціал. Учасники обговорювали те, що тільки починає формуватись у їхній практиці, ідеї для розвитку та нові напрямки, які хочеться дослідити.
- Шип – виклики й труднощі. Тут ішлося про складні ситуації, моменти напруги та несподіванки, які вимагали гнучкості, сміливості та професійного зростання.
Тренери, які вперше проводили навчання для вчителів, поділилися своїми враженнями, переживаннями та висновками. І найголовніше — підтвердили свою готовність продовжувати тренерську діяльність надалі.
Рефлексійне заняття дало змогу не лише підсумувати зроблене, а й окреслити нові горизонти для подальшої роботи в контексті реформи освіти. Професійна спільнота тренерів вкотре довела: зміни можливі, коли їх творять натхненні, відповідальні й небайдужі.