Навчання, що натхненне природою: семінар «Уроки в довкіллі»

У ведмежому притулку «Домажир» відбувся семінар-практикум «Уроки в довкіллі», який провела Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Подію організовано на запрошення професійної спільноти вчителів Івано-Франківського ЗЗСО I–III ступенів імені Івана Франка. Ключовим меседжем семінару стали слова Леонардо да Вінчі: «Природа так про все подбала, що повсюди ти знаходиш, чому вчитися».

Захід об’єднав педагогів, які прагнуть урізноманітнити освітній процес і зробити уроки ближчими до життя. Під час семінару учасники досліджували інноваційні підходи до навчання в природному середовищі, обговорювали модель «лісової школи» як ефективний формат освіти просто неба, розглядали можливості використання лісу як природного освітнього простору. Природа стала джерелом натхнення для створення квестів, природних лабіринтів, вікторин, дидактичних ігор, екологічних стежок для учнів різного віку.

Учасників семінару привітали Марія Лазорко та Тетяна Первій, менеджерка з гостинності ведмежого притулку «Домажир». Тетяна Первій представила інфраструктуру притулку, розповіла про організацію освітньо-пізнавальних екскурсій, можливості для відпочинку й навчання дітей. Марія Лазорко створила позитивну атмосферу за допомогою вправ-криголамів «Лупа настрою» та «Дерево очікувань», ознайомила присутніх із різновидами уроків у довкіллі, презентувала практичний арсенал інтерактивних методик і дидактичних вправ — «Оркестр природи», «Я знаю 5…», «Алфавіт природи», «5-4-3-2-1». Вона наголосила, що лісова школа — це не конкретний заклад, а модель мислення, у якій діти вчаться спостерігати, досліджувати, працювати в команді, відчувати відповідальність за довкілля.

Марія Глова, менеджерка з освітньої діяльності екоосвітнього простору, представила учасникам місію притулку, розповіла про маршрути з освітніми стендами, інсталяціями, локації для проведення уроків серед природи та провела пізнавальну екскурсію «Ведмежими шляхами». Вона наголосила, що просвітницька діяльність у сфері захисту тварин змінює ставлення людей, формує емпатію та вчить поваги до всього живого.

Неля Вельган, учителька початкових класів, поділилася досвідом проведення інтегрованих уроків курсу «Я досліджую світ» на природі, запропонувала теми, що ідеально підходять для навчання в природному середовищі: «Як пізнати осінь?», «Різноманітність рослин», «Ланцюг живлення», «Охорона природи рідного краю». Педагоги практикували дидактичні ігри «Азбука осені», «Хто я?», «Слідами тварин», «Життя дерев», а також наповнили свої педагогічні скарбнички новими творчими ідеями.

Під час семінару було підкреслено значення природотерапії для ментального здоров’я учнів. Спілкування з природою сприяє зниженню стресу, формуванню позитивних емоцій, поліпшенню фізичного стану дітей. Марія Загайкевич, асистентка вчителя, провела «хвилинку здоров’я», запропонувавши руханки та активності, які можна реалізувати під час уроків на свіжому повітрі. Завершенням семінару стало виготовлення виробів із природних матеріалів — символічне поєднання творчості, природи та педагогічного натхнення.

Мальовнича природа, барви осіннього лісу, свіже повітря, наповнене фітонцидами, цікаве спілкування педагогів-однодумців, робота під кронами дерев створили неповторну атмосферу єдності, натхнення й професійного зростання. «Уроки в довкіллі» ще раз довели: навчання серед природи — це шлях до розвитку мислення, чутливості й гармонії дитини з навколишнім світом.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери