17 грудня 2025 року у Щирецькому ЗЗСО І–ІІІ ступенів Щирецької селищної ради відбувся семінар «Розвиток креативності педагога в НУШ» для спільноти вчителів природничого циклу Щирецької громади.
Гостей щиро зустрічали директорка закладу Галина Пижик та дружній, креативний педагогічний колектив, у якому кожен — майстер своєї справи, відкритий до інновацій і постійного професійного розвитку. Атмосфера партнерства й взаємної підтримки стала важливою складовою успіху заходу.
Участь у семінарі взяла Мар’яна Марканич, головна спеціалістка відділу освіти виконавчого комітету Щирецької селищної ради, яка наголосила на значущості професійної взаємодії, обміну досвідом та впровадження сучасних підходів у викладанні предметів природничого циклу.
Такі зустрічі надихають, об’єднують і ще раз доводять: школа — це не лише стіни, а насамперед люди, які творять її живу історію. Серед них — Олена Даць, учителька-методист, заступниця директора з навчально-виховної роботи закладу, активна авторка наукових публікацій, неординарна особистість і генераторка ідей, які не залишаються задумами, а успішно втілюються в освітню практику.
Під час семінару було акцентовано на відмінностях і взаємодоповнюваності понять креативність і творчість педагога. Креативність учителя — це здатність швидко знаходити нестандартні рішення «тут і зараз»: адаптувати урок, змінити підхід, використати інструмент інакше, ніж за інструкцією. Творчість учителя — це процес створення нового: авторських методик, проєктів, курсів, міжпредметних ідей, що потребує глибини, часу та внутрішнього ресурсу. Саме на цьому наголосила Ніна Новикова, професорка кафедри природничо-математичної освіти ЛОІППО, докторка педагогічних наук.
Значний інтерес учасників викликала тема тайм-менеджменту вчителя, яку розкрила Олена Цогла, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти, кандидатка економічних наук. Серед найбільших втрат часу було названо: нескінченні звіти «для галочки», хаотичні чати й повідомлення 24/7, ідеалізацію кожного матеріалу, роботу без пріоритетів та страх делегувати або спростити процеси.
Педагоги обговорили практичні поради, як зберегти час для творчості: чітко відрізняти «треба» від «має сенс», обмежувати час на підготовку (таймбокси), використовувати готові рішення як основу, дозволяти собі принцип «достатньо добре», а не «ідеально». Адже креативний учитель виживає в системі, а творчий — змінює її. Час — це ресурс, який або з’їдають, або інвестують.
Практична складова семінару стала його ключовою особливістю: учасники мали змогу одразу застосувати ідеї, інструменти та підходи, обговорені під час заходу, у форматі активної взаємодії та спільного пошуку рішень.
Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти й надалі підтримує такі ініціативи, що сприяють розвитку професійних спільнот, зростанню педагогічної майстерності та формуванню креативного освітнього середовища Нової української школи.












