ЛОІППО є правонаступником Львівського обласного інституту удосконалення вчителів (ЛОІУВ), заснованого у 1940 році наказом народного комісара освіти УРСР від 9 березня 1940 року на базі обласного шкільного методичного кабінету на підставі наказу Народного комісаріату освіти УРСР від 9 лютого 1940 року № 512 «Про організацію обласних інститутів удосконалення вчителів» та «Положення про обласні інститути удосконалення вчителів УРСР».
Після проголошення незалежності України освітню сферу було піддано суттєвій реорганізації. Не оминули ці процеси й Львівського обласного інституту удосконалення вчителів. Згідно з рішенням виконкому Львівської обласної Ради народних депутатів №170 від 17.03.1992 р. з 17.08. 1992 року його було ліквідовано. і наказом Управління народної освіти Львівського облвиконкому №315 від 20.05.1992 р. на базі обласного інституту удосконалення вчителів утворено Львівський обласний науково-методичний інститут освіти.
21 серпня 2000 року згідно наказу №437 Львівської обласної державної адміністрації Львівський науково-методичний інститут освіти шляхом перетворення був реорганізований у Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Директорами інституту, починаючи з 1944 року були:
* Манзенко (30.11.1944 – 14.09.1948);
* Доленко М.Т. (14.10.1948 – 04.03.1949);
* Собченко О.Н. (04.03.1949 – 11.02.1950);
* Кравченко О.А. (11.02.1950 – 05.09.1950);
* Котко П.А. (05.09.1950 – 03.06.1952);
* Кропива М.Т. (03.06.1952 – 04.06.1956);
* Котко П.А. (04.06.1956 – 23.12.1963);
* в.о. директора Мойсеєнко М.О. (23.12.1963 – 15.04.1964);
* Савченко Ю.М. (15.06.1964 – 14.10.1969);
* Самофал Я.В. (14.10.1969 – 09.12.1986)
* Соколовська Г.П. (09.12.1986 – 26.06.1992)
* Шиян Р.Б. (26.06.1992 – 14.11.2000)
* Барна М.М. (14.11.2000 – 25.06.2005);
* Шиян Р.Б. (з 25.06.2005 – 2018);
* в.о. директора Кацюба М.Р. (2018-2020);
* Хобзей П.К. (з 2000 року).
За час своєї діяльності Інститут накопичив безцінний досвід підтримки професійного зростання педагогів Львівщини, і це підтримує інституційну тяглість установи. Інститут має у своєму складі високопрофесійних педагогів, які брали участь і продовжують працювати у всеукраїнських та міжнародних проєктах. ЛОІППО має досвід не лише участі, але й координації міжнародних освітніх програм. В останній період впроваджуються системні кроки з підсилення конкурентної привабливості інституту, розвитку його соціального капіталу та інституційної спроможності.
Протягом діяльності інституту його кафедри та кабінети були залучені до процесу реформування української освіти, зокрема до розробки освітніх концепцій, державних стандартів, навчальних програм та методичного забезпечення їх впровадження. Співробітники інституту активно включені у процес написання шкільних підручників, методичних посібників для вчителів, робочих зошитів для учнів.
Головною сферою діяльності протягом усього існування інституту є його робота з підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Постійне оновлення програм, врахування актуальних освітніх потреб педагогів ЗЗСО, можливість залучення до викладання шкільних практиків разом з науковим підґрунтям навчальних курсів формують довіру освітянської спільноти до установи. Налагоджені партнерські стосунки із закладами освіти області та освітніми управлінськими структурами усіх рівнів.
ЛОІППО має досвід дистанційного навчання із застосуванням онлайн платформ і застосунків, доречних в умовах змішаної моделі навчання як вчителів, так і самими вчителями. Модель змішаного і повного дистанційного навчання була запроваджена як відповідь на виклик пандемії Covid-19, однак одночасно стала внеском у запровадження сучасного підходу до навчання впродовж життя та здобуття викладачами і освітянами – клієнтами освітніх послуг інституту – професійних й особистих компетентностей для ХХІ ст.