Лісова школа як модель навчання у природному просторі

13 червня 2023 року в екоосвітньому просторі у ведмежому притулку «Домажир» відбувся семінар «Лісова школа як модель навчання у природному просторі», який організувала Марія Лазорко, старша викладачка кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР ЛОІППО.

Учасники семінару – учителі педагогічної спільноти природничого циклу закладів освіти Бібрської міської ради, адміністрація та педагоги Бібрського опорного ліцею ім. Уляни Кравченко. Лейтмотив зустрічі: «Навчися бачити довкола все живе і радіти всьому – траві, дереву, птахам, тваринам, землі, небу. Вдивляйся в них добрими очима і з уважним серцем…» (М. Дочинець).

Питання, які були розглянуті:
* Методи екологічної освіти, спрямовані на розвиток етичних відносин і почуттів.
* Притулок – ворота у світ дивовижної флори та фауни.
* Академія диких тварин. Збереження популяції бурих ведмедів.
* Лісова школа: квести, природні лабіринти, екологічні стежки, вікторини для різних шкільних вікових груп.

Марія Лазорко ознайомила учасників з моделями навчання у природному просторі, різновидами уроків серед природи, методами екологічного виховання. Вона запропонувала лісовий журнал для проведення уроків, інтерактивні вправи, «пригодницькі запитання», дидактичні ігри для уроків серед природи. Лісова школа – це не конкретний освітній заклад, а модель навчання в природному середовищі. Як зазначила викладачка, учні, відвідуючи лісові уроки, вчаться спостерігати, досліджувати, взаємодіяти з природою, працювати в команді. Природничі науки можуть допомогти у формуванні емпатії в тандемі із живою природою.

Марія Глова, координаторка освітніх проєктів еко-освітнього простору у ведмежому притулку «Домажир», розповіла про місію та діяльність організації щодо захисту тварин, представила екскурсійні маршрути із освітніми стендами та інсталяціями щодо основ добробуту тварин. Глова М. провела учасників ведмежими шляхами – екскурсійними  маршрутами різної складності, організованими як освітні кола, де учні можуть дізнатися багато цікавої інформації про тварин. Вона провела з педагогами квест, ознайомила з локаціями притулку для навчання дітей різних вікових груп (екологічними стежками, природними лабіринтами), з майстер-класами, вікторинами для школярів. Освітня діяльність щодо захисту тварин відіграє провідну роль у зміні ставлення людей і має великий вплив на життя тварин.

Тетяна Первій, керівниця відділу по роботі з відвідувачами, представила гостинну інфраструктуру, розповіла про особливості організації освітньо-пізнавальних екскурсій, додаткові локації для забезпечення харчування та відпочинку дітей. Модераторка заходу – Оксана Шпак, відповідальна за методичний супровід предметів природничого циклу закладів освіти Бібрської міської ради, заступниця директора з методичної роботи Бібрського опорного ліцею імені Уляни Кравченко. Вона підкреслила роль інтерактивних уроків, квестів, майстер-класів, розроблених з метою розширити знання про природу рідного краю та навчити дбайливому ставленню до навколишнього середовища.

Природотерапія – важливий засіб формування позитивних емоцій в учнів з використанням природи. Потужний ефект природотерапії полягає у відновленні здоров’я через спілкування з природою: поліпшує фізичний та психічний стан, підвищує інтелектуальні здібності дитини. У справжньому лісовому класі серед мальовничої природи можна проводити екоосвітні уроки, уроки емпатії та доброти, уроки милування природою та наукові лабораторії. Важливо, як писав В. Сухомлинський, «ввести дітей в обстановку,  де є і яскраві образи, і причинно-наслідкові зв’язки між явищами, де діти захоплюються, переживають почуття подиву перед красою і водночас мислять, аналізують».

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери