7 жовтня 2025 року педагоги-тренери Нової української школи Львівщини під керівництвом завідувачки кафедри природничо-математичної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидатки педагогічних наук Ольги Туриці відвідали простір інноваційної освіти Lviv Open Lab, де провели заняття на тему «Хімічний експеримент як засіб формування предметних і ключових компетентностей здобувачів освіти. STEM-орієнтовані завдання: інтеграція, проблемне навчання, проєкти».
Учителі хімії мали нагоду спільно з Миколою Лехновським, керівником STEAM-лабораторії Lviv Open Lab, Наталею Муць, кандидаткою хімічних наук, доценткою кафедри неорганічної хімії Львівського національного університету імені Івана Франка, та Наталією Журіною, студенткою хімічного факультету цього ж університету, провести низку навчальних досліджень.
Педагоги працювали з чотирма розділами курсу хімії для 8 класу відповідно до модельної навчальної програми **«Хімія. 7–9 класи»**:
– «Пізнаємо кількісні закони хімії»;
– «Досліджуємо гази довкілля»;
– «Досліджуємо будову атома»;
– «Досліджуємо будову речовини».
У процесі роботи було акцентовано увагу на хімічних і фізичних властивостях металів, розвитку предметних і ключових компетентностей, формуванні наукового мислення учнів через хімічний експеримент. Обговорено питання інтеграції хімії з іншими предметами — географією, економікою, історією, біологією, основами здоров’я, а також використання сторітелінгу як інструменту мотивації та осмислення навчального матеріалу.
Наталія Муць звернула увагу на те, як пов’язати хімію з реальним життям учнів, показавши її важливість і практичне значення. Разом із учителями розглянуто приклади STEM-проєктів у курсі хімії 8 класу, цікаві задачі, а також обговорено актуальні педагогічні питання:
– Як зробити навчання з хімії комфортним, успішним та результативним?
– Як перетворити урок чи проєкт з хімії на захопливий дослідницький процес?
– Як надати навчанню естетичної привабливості?
– Як зробити так, щоб урок або проєкт з хімії змінював життя на краще?
Учасники відзначили, що успішний STEM-проєкт можливий лише за активної участі всіх учасників освітнього процесу, повного занурення у навчальну діяльність, позитивних емоцій, використання ігрових та дослідницьких форматів, що підтримують інтерес і творчу ініціативу учнів.
Щира подяка адміністрації Lviv Open Lab, хімічному факультету Львівського національного університету імені Івана Франка за співпрацю, плідну роботу та створення дружньої STEM-атмосфери.