Академія освітнього коучингу

18 грудня 2023 року відбулося чергове заняття Академії освітнього коучингу для педагогічних працівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти.

Ліліана Кудрик – доцентка кафедри суспільствознавчої освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної  освіти», кандидатка філософських наук, доцентка – провела заняття на тему: «Інструменти коучингу для розвитку емоційного інтелекту і стресостійкості».

Мета вебінару – розвиток емоційного інтелекту, стресостійкості та резильєнтності педагогів за допомогою інструментів коучингу.

Коучинг – це про зрілість, зокрема емоційну, про вміння запитувати і шукати відповіді; про постановку цілей і їх досягнення; про підвищення особистої ефективності. Коучинг – метанавичка, яка підсилює інші життєві навички, зокрема вміння конструктивно керувати емоціями, що є одним з наскрізних умінь, передбачених Державними стандартами початкової та базової середньої освіти.

Під час заняття слухачі осмислювали суть емоційного інтелекту, його складові, рівні розвитку, переваги високого рівня емоційного інтелекту і способи його розвитку. За допомогою коучингової техніки «Колесо балансу» проаналізували зв’язок емоційного інтелекту з іншими видами інтелекту. Розглянули типи емоційних реакцій, переваги усвідомленого реагування, різноманітні техніки управління емоціями, самоаналізу емоцій та емоційного звільнення, способи саморегуляції емоційного стану.

Також говорили про стрес і його види, реакцію організму на стрес, синдром емоційного вигорання і  про те, як йому запобігти. Міркували про стресостійкість і резильєнтність, методи гармонізації психофізичного стану людини як цілісної біоенергоінформаційної системи. Практикували різні техніки самопідтримки як найбільш ефективного способу виходу зі стресового стану («Продихай стрес», «Гора з плечей», «Місце спокою», «Квітка лотоса», практика вдячності та ін.).

Коучингова техніка «Сходинки досконалості» допомогла здійснити уявну подорож на найвищий щабель емоційної зрілості і стресостійкості, побачити позитивні зміни в житті, діяльності, спілкуванні внаслідок розвитку цих якостей.

Всі етапи розгляду постійно супроводжували запитання – головний інструмент коучингу, що стимулює усвідомлення (Що відбувається? Що я думаю зараз? Що я при цьому відчуваю? Що відчуває моє тіло? Чого я хочу насправді?  Що для мене важливо? Який ресурс мені потрібний? Як мені відреагувати, щоб досягти найкращого результату? Чого б мені хотілося в наступний момент? Чи хочу я продовжувати робити, думати,  почувати, дихати так само? Що я хочу змінити? Як я буду реагувати по-іншому?..) Адже усвідомлюючи свої емоції, стани, ми починаємо діяти і реагувати більш відповідально та виважено.

Вебінар був насичений, змістовний і практичний. Слухачі почерпнули для себе і для роботи з учнями чимало цікавих та ефективних інструментів, технік, прийомів, ідей. 

Запис вебінару можна переглянути за покликанням: https://www.youtube.com/watch?v=UNxpQicbY_M

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери