Екоосвітні уроки в природі

Минулого тижня відбувся семінар «Лісова школа як модель навчання у природньому просторі». Організатори події – старші викладачі кафедри природничо-математичної освіти КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Марія Лазорко та Мирослав Зінкевич.

Місце проведення: екоосвітній простір у ведмежому притулку «Домажир».

Учасники семінару – учителі природничого циклу ЗО Жовківської ТГ.

Лейтмотив зустрічі: «Загляньте вглиб природи, і тоді ви зрозумієте все краще». (Альберт Ейнштейн)

Питання, які були розглянуті:

  • Лісова школа як модель навчання у природньому просторі.
  • Екоосвітні уроки для сталого розвитку.
  • Притулок – ворота у світ дивовижної флори та фауни.
  • Лісова школа: квести, екологічні стежки, вікторини для різних шкільних вікових груп.

Марія Лазорко ознайомила учасників з моделями навчання у природному просторі, різновидами уроків серед природи, запропонувала інтерактивні вправи, «пригодницькі запитання», лісовий журнал для лісових уроків, дидактичні ігри для уроків серед природи.

Лісова школа – це не конкретний освітній заклад, а модель навчання в природному середовищі. Це можливість для  учнів відвідують природні простори та здобути знання, навчатися спостерігати, досліджувати, взаємодіяти з природою, активно працювати в команді. У справжньому лісовому класі серед мальовничої природи можна проводити екоосвітні уроки, уроки емпатії та доброти, уроки милування природою та наукові лабораторії.

Мирослав Зінкевич презентував тему «Екоосвітні уроки для сталого розвитку». Такі уроки сприяють формуванню в учнів екологічного мислення та виробленню нових моделей поведінки та діяльності, що відповідають потребам сталого розвитку. Школярі повинні усвідомити, що світ природи існує не лише для наукового вивчення та практичної діяльності людини, а й є  джерелом естетичної насолоди. Значний  потенціал такого характеру містять у собі «уроки в довкіллі». На «уроках серед природи» у дітей покращуються мисленнєві процеси, розвивається фантазія, формується екологічна культура та природоохоронна діяльність.

Марія Глова, координаторка освітніх проєктів еко-освітнього простору у ведмежому притулку «Домажир», детально розповіла про місію та діяльність організації щодо захисту тварин. Представила лісовий клас, який містить спеціально облаштовані місця для учнів і вчителя, має навчальну та ігрову зони, освітні стенди та таблиці для інтерактивних занять. Вона провела учасників Ведмежими шляхами, представила екскурсійні маршрути із освітніми стендами та інсталяціями. Це маршрути різної складності, організовані як освітні кола, де учні можуть дізнатися багато цікавої інформації про тварин. Ознайомила з новими локаціями притулку для навчання дітей різних вікових груп (екологічними стежками, природними лабіринтами), з майстер-класами, вікторинами для школярів, інтерактивними уроками природничого спрямування. Освітня діяльність  щодо  захисту тварин відіграє провідну роль у зміні ставлення людей і має великий вплив на життя тварин.

Тетяна Первій, керівниця відділу по роботі з відвідувачами, представила інфраструктуру закладу, розповіла про особливості організації освітньо-пізнавальних екскурсій, додаткові локації для забезпечення харчування та відпочинку дітей.

 «Уроки серед природи» дозволяють урізноманітнювати форми й методи роботи у процесі навчання  на уроках природничої галузі, створюють умови для виховання творчих здібностей школярів, розвивають спостережливість. Це своєрідна школа радості, зацікавленості та натхнення для дітей, школа творчості для вчителів. Проведення таких уроків сприяє формувати дитину-добротворця, а це є одна із важливих компетентностей Нової української школи.

Опубліковано
В категорії Новини
Партнери